Facelift Renault Talisman onderweg
De Renault Talisman is alweer vier jaar onder ons. Het is geen verkoopknaller geworden, maar wellicht dat een frisse neus de cijfers wat omhoog kan stuwen. Dat een facelift niet lang meer op zich laat wachten, bewijzen onze spionagefoto's van deze Talisman Estate.
Ooit was het segment van de zakensedan/zakenstation hartstikke populair. Vertegenwoordigers en andere leaserijders waren er dol op, maar de laatste jaren zit de hogere middenklasse behoorlijk in het slop. Eigenlijk is de Tesla Model 3 de enige uitzondering. Dat is met ruim 13.500 stuks zelfs de bestverkochte auto van ons land. Het waarom is wel duidelijk: het is zo'n beetje de enige bijtellingsvriendelijke EV waarvoor géén ellenlange wachttijd geldt.
Tobben in het D-segment
De BMW 3-serie doet het met meer dan 3800 stuks nog redelijk, evenals de Volvo S60/V60 (ca. 3500). Maar verder is het tobben in het D-segment. Zelfs een traditionele bestseller als de Volkswagen Passat (1229) heeft het zwaar. Eén van de grootste slachtoffers van de crisis in het D-segment is de Renault Talisman. In Nederland kozen dit jaar tot dusver maar zo'n 200 mensen voor de grote Renault.
Infotainment Talisman krijgt upgrade
Maar er is hoop: een van de belangrijkste kritiekpunten op de Renault Talisman gold zijn infotainment-systeem. We verwachten dat Renault dit op dezelfde manier gaat aanpakken als bij de Renault Clio. Dat zou een belangrijke stap vooruit betekenen. Verder worden de interieurmaterialen naar een hoger plan gebracht, waarbij de Peugeot 508 als lichtend voorbeeld dient.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.
Uiterlijke wijzigingen Renault Talisman
Als we de spionagefoto's bekijken, beperken de uiterlijke wijzigingen zich tot detailniveau. Zo worden de ledstrips in de koplampen smaller. Het is aannemelijk dat led-koplampen standaard worden, net als bij de Clio. De grille wordt subtiel aangepast en de luchtinlaten onder de bumper ogen wat sportiever. Ze doen zelfs denken aan de luchtroosters in de neus van de snelle Renault Mégane RS. Aan de achterkant ontdekken we iets smallere lichtunits en een aangepaste diffuser. Motorisch verwachten we geen grote veranderingen, want het motorengamma van de Talisman heeft in 2018 nog een update gehad.
Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.