Nieuwe hybride Honda Jazz
De afgelopen weken stond onze site vol met berichten over de elektrische Honda e. Maar misschien is de nieuwe Honda Jazz (2020) qua verkoopaantallen wel veel belangrijker. Niet volledig elektrisch, in Europa wél voor het eerst standaard met hybride aandrijflijn.
Om maar met het goede nieuws te beginnen: anders dan bij de Civic, heeft Honda de superhandige achterbank met omhoog klapbare zittingen gehandhaafd. Zo kun je ook in de nieuwe hybride Honda Jazz nog altijd rechtop staande kamerplanten vervoeren.
Honda geeft hoog op over de efficiency van de e:HEV-aandrijflijn van de nieuwe Jazz (2020). Maar helaas houden de Japanners ons nog even in spanning over de specificaties. En ook over de afmetingen is ons tot op heden niets bekend.
Rij de vernieuwde Golf nu ook als plug-in hybride met 142 km* elektrisch bereik.
En dat voor een vriendenprijs!
Crosstar: de stoere Honda Jazz
Wat we wel weten, is dat er van de nieuwe Honda Jazz ook een 'opgestoerde' variant komt. Ongespoten kunststof spatbordranden, dorpels en bumperdelen geven deze Jazz Crosstar SUV-achtige looks. Maar wat de Jazz Crosstar in onze ogen vooral beter verteerbaar maakt dan de gewone Jazz, zijn de veel stoerdere grille en de fraaiere wielen.
“Wat de Crosstar vooral beter verteerbaar maakt dan de gewone Jazz, zijn de stoerdere grille en de fraaiere wielen.”
Hoe zit het met de prijs van de nieuwe Jazz?
De Honda Jazz staat al jaren bekend als een ongekend ruime, betrouwbare en goed afgewerkte B-segmenter. In met name Groot-Brittannië is de auto ongekend populair. In Nederland bleven de verkoopcijfers van de Jazz ver achter bij die van de concurrentie. Een koopje was de Honda Jazz dan ook nooit. Daarentegen blijkt de Jazz als occasion zeer waardevast. We zijn benieuwd of het nieuwe model de 208's, Polo's, Clio's en Fiesta's van deze wereld wat beter kan bijbenen in de verkoopstatistieken. Wellicht dat de zuinige hybride aandrijflijn de CO2-taks en dus de prijs op een schappelijk niveau weet te houden.
Sterk opgewaardeerd interieur
Behalve zijn bovengemiddelde ruimte werpt de nieuwe Jazz een sterk gemoderniseerd interieur in de strijd. Mooiere materialen, betere stoelen en een modern infotainment - met semi-geïntegreerd scherm - moeten de concurrentie schrik aanjagen. Evenals de vele veiligheidsfeatures van het geoptimaliseerde Honda Sensing-systeem. Actieve cruisecontrol, spoorassistentie, noodreminstallatie met tegenliggers-, fietsers- en voetgangersdetectie (ook bij duisternis) behoren allemaal tot de mogelijkheden.
Half 2020 staat de volledig nieuwe Honda Jazz (2020) bij de Europese dealers, maar voor die tijd horen we vast meer over de technische specificaties en de prijzen. Wordt vervolgd!
Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.