De elektrische Subaru Solterra knuffelt graag bomen, beren en bijen
Subaru noemt zijn eerste elektrische auto Solterra, wat een samentrekking is van 'sol' en 'terra', de Latijnse woorden voor 'zon' en 'aarde'. De stekker-suv - die samen met Toyota is ontwikkeld - waardeert de natuur, aldus Subaru, en is er "om het samenleven met de natuur te bevorderen, samen met zijn klanten". Dat je het even weet, als je een Subaru Solterra overweegt ...
Subaru en Toyota werken nauw samen; zo zijn ook de nieuwe Subaru BRZ en Toyota GR 86 weer coproducties. Hoe deze nieuwe Subaru Solterra er precies uit gaat zien, wordt nog even geheimgehouden, maar op de donkere teaserfoto herkennen we alvast de lijnen van de Toyota bZ4X Concept. De auto's zijn in de basis gelijk, met waarschijnlijk alleen op detailniveau verschillen.
Segment van de Hyundai Ioniq 5 en Skoda Enyaq
Zowel de Subaru Solterra als de Toyota bZ4X vallen in het segment van de Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Skoda Enyaq iV en Volkswagen ID.4. Van beide Japanse modellen is nog weinig bekend; we weten alleen dat ze vierwielaandrijving krijgen. De Subaru Solterra maakt halverwege 2022 zijn debuut op de Europese markt.
Rij nu de stoere Volkswagen T-Cross. Ideaal voor in de stad met genoeg ruimte voor vakantie.
En dat voor een vriendenprijs!
Subaru Solterra komt in een bescheiden modellengamma
In Nederland is het leveringsprogramma van Subaru beperkt. In de prijslijst staan de Outback, de Forester en de XV. Die laatste twee zijn er alleen als hybride, met een 2,0-liter viercilinder boxer, een elektromotor, en een gezamenlijk vermogen van 150 pk. In de jaren negentig verkocht Subaru consequent tussen de 4500 en 5000 auto's per jaar in Nederland. In 2019 waren dat er 559 en vorig jaar slechts 263.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.