Zo nieuw is die nieuwe Subaru Outback nou ook weer niet
Waar je in dit bericht 'nieuwe Subaru Outback' ziet staan, moet je eigenlijk lezen 'de al twee jaar oude Subaru Outback'. Want het betreffende model werd al in 2019 geïntroduceerd op de Noord-Amerikaanse markt. Vanaf eind deze maand pas is het de beurt aan Europa.
Auto's als de Audi A4 Allroad, Mercedes-Benz E-Klasse All-Terrain en Volvo V60 Cross Country danken hun bestaan grotendeels aan de eerste generatie Subaru Legacy Outback. Het idee ervoor kwam van Subaru of America, dat begin jaren negentig wilde meeliften op de groeiende populariteit van SUV's. De Outback – genoemd naar de Australische wildernis en gepromoot met Crocodile Dundee-acteur Paul Hogan – werd in de markt gezet als net zo capabel, maar een stuk zuiniger.
Subaru Outback met atmosferische viercilinder
Volgens Subaru zijn er in Europa sinds 1994 meer dan 303.000 Outbacks verkocht. Maar helaas, als het aan de Nederlandse markt ligt, zullen dat er waarschijnlijk niet veel meer worden. Subaru houdt voor de nieuwe Outback namelijk vast aan een 2,5-liter viercilinder boxermotor zónder turbo of hybridetechniek. En dat is funest voor de prijs (die later bekend wordt gemaakt). Want met zo'n atmosferische krachtbron ontkom je tegenwoordig niet aan een relatief forse BPM-boete.
Rij de vernieuwde Golf nu ook als plug-in hybride met 142 km* elektrisch bereik.
En dat voor een vriendenprijs!
Outback mag aanhanger van 2000 kilo trekken
De Subaru Outback 2.5 levert een vermogen van 185 pk en 239 Nm koppel. Hij beschikt standaard over een CVT-automaat en vierwielaandrijving. In andere landen is de Outback er ook met een 2,4-liter turbomotor met 264 pk en 376 Nm, maar die uitvoering komt niet naar hier. De Outback 2.5 mag een aanhanger van maximaal 2000 kilo trekken en beschikt - voor het betere terreinwerk - over twee offroadmodi: sneeuw-zand en sneeuw-modder.
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.