De nieuwe Subaru BRZ rookt als een ketter

De nieuwe Subaru BRZ rookt als een ketter

De Toyota GT86 en Subaru BRZ zijn in Nederland al een tijdje niet meer leverbaar. Ze bieden puur rijplezier voor een relatief betaalbare prijs, maar werden nooit het verkoopsucces waarop Toyota en Subaru hadden gehoopt. En toch is er nu een opvolger, in de vorm van de nieuwe Subaru BRZ.

Meteen valt op dat hij er qua uiterlijk een stuk op vooruit is gegaan. De Subaru BRZ heeft duidelijk trekjes van zijn voorganger - hij is deels ook nog gebaseerd op de eerste generatie - maar oogt als veel meer auto. Sportauto, ook vooral. Met een strijdvaardiger ogend front, een dikker aangezette schouderpartij, en een geïntegreerde achterspoiler in plaats een los vleugeltje. Hij doet ons zelfs denken aan de Lexus RC.

De nieuwe Subaru BRZ rookt als een ketter
De nieuwe Subaru BRZ rookt als een ketter
De nieuwe Subaru BRZ rookt als een ketter

Boxermotor met 31 pk meer

Nieuw is de boxermotor; niet langer een 2.0, maar een 2.4. Hij levert 231 pk en 250 Nm, waarmee hij 31 pk en 45 Nm krachtiger is dan voorheen. Schakelen gaat via een handgeschakelde versnellingsbak of een zestraps automaat. Subaru is bovendien trouw gebleven aan het concept van de eerste generatie. De achterwielaangedreven BRZ staat op relatief smalle banden, waardoor driften kinderspel is.

Actie
De vernieuwde Volkswagen Golf
De vernieuwde Volkswagen Golf

Rij de vernieuwde Golf nu ook als plug-in hybride met 142 km* elektrisch bereik.
En dat voor een vriendenprijs!

Subaru BRZ is pure sportcoupé

Want dat is de Subaru BRZ: een pure sportcoupé voor de echte liefhebber. Zijn boxermotor ligt laag in de motorruimte voor een zo goed mogelijk zwaartepunt. Bovendien is de BRZ licht. Hij legt niet meer dan 1315 kilo in de schaal, met name dankzij het kwistig gebruik van aluminium in onder meer het dak, de motorkap en de voorschermen.

De nieuwe Subaru BRZ rookt als een ketter
De nieuwe Subaru BRZ rookt als een ketter
De nieuwe Subaru BRZ rookt als een ketter

Vorige BRZ kostte meer dan 60 mille

In Nederland kostte de vorige Subaru BRZ meer dan 60.000 euro. En dat nekte hem uiteraard. Toen de BRZ in 2012 werd geïntroduceerd, kostte hij namelijk 'slechts' 40 mille. De boosdoener … Onze BPM-wetgeving, die belastingboetes uitdeelt aan auto's met een verhoudingsgewijs hoge CO2-uitstoot. De nieuwe Subaru BRZ komt dan ook niet naar Nederland. 

Tip
Geniet van je auto én bespaar geld
Geniet van je auto én bespaar geld

Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.

De nieuwe Subaru BRZ rookt als een ketter
De nieuwe Subaru BRZ rookt als een ketter
De nieuwe Subaru BRZ rookt als een ketter
De nieuwe Subaru BRZ rookt als een ketter
De nieuwe Subaru BRZ rookt als een ketter
De nieuwe Subaru BRZ rookt als een ketter
De nieuwe Subaru BRZ rookt als een ketter
De nieuwe Subaru BRZ rookt als een ketter
De nieuwe Subaru BRZ rookt als een ketter
De nieuwe Subaru BRZ rookt als een ketter
De nieuwe Subaru BRZ rookt als een ketter
De nieuwe Subaru BRZ rookt als een ketter
Redactie
Door Redactie

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties