Tijdelijk korting op al onze abonnementen
De huidige Peugeot 5008 werd in 2024 geïntroduceerd. De meest recente versie dateert uit 2024.
De 5008 is een auto uit het M-segment. Daarmee is hij vergelijkbaar met de Kia EV9, BMW X5, Audi Q8 e-tron, Skoda Enyaq, Polestar Polestar 3 en Tesla Model Y.
De Peugeot 5008 is beschikbaar als SUV.
De 5008 is 4.791 mm lang en dat is korter dan gemiddeld voor een auto in het M-segment. De breedte bedraagt 1.895 mm en de 1.641 mm.
De wielbasis van de 5008 bedraagt 2.901 mm. Hoe groter de afstand tussen de voor- en achteras, des te meer beenruimte op de achterbank je over het algemeen hebt. Een wielbasis van 2.901 mm is meer dan gemiddeld.
Het leeggewicht is 1.680 tot 2.216 kilo. De maximale toegelaten massa (het maximale gewicht wat de auto, inclusief brandstof, passagiers en lading mag wegen) is 2.940 kilo.
De Peugeot 5008 heeft een ondergemiddeld grote kofferbak. In zijn bagageruimte past 348 liter met alle zitplaatsen bezet, of 2.232 liter wanneer je de achterbank neerklapt.
Voor de aandrijving is de 5008 verkrijgbaar met benzine, benzine hybride en elektrisch 100%.
De benzine-uitvoering van de 5008 heeft een gemiddeld verbruik van 5,9 l/100 km of 1 op 16,9. Op een volle tank van 55 liter rijdt hij ongeveer 932 kilometer.
Actieradius | 932 km |
---|---|
Verbruik |
5,9 l/100 km
1 op 16,9 |
De elektrische 5008 heeft volgens fabrieksopgave een actieradius van 502 km. Maar in de praktijk komt het uit op 336 km. Dat is ook niet zo gek als je kijkt naar het stroomverbruik van 23,0 kWh/100km. Terwijl er in de folder 13,0 kWh/100km staat.
Fabriek | Praktijk | |
---|---|---|
Actieradius | 502 km | 336 km |
Verbruik | 13,0 kWh/100km | 23,0 kWh/100km |
De hybride Peugeot 5008 is beschikbaar met een benzinemotor. Deze wordt ondersteund door een elektromotor, die tijdens het rijden energie opwekt bij het remmen en uitrollen van de auto. Een hybride auto combineert het beste van twee werelden: de grote actieradius van een brandstofauto, met de soepele aandrijving en extra zuinigheid van de elektromotor.
De hybride Peugeot 5008 is een plug-in hybride. Wat betekent dat de batterij ook met een stekker opgeladen kan worden. De batterij heeft een capaciteit van 17,9 kWh. Bij een gemiddeld verbruik van 21,6 kWh per 100 kilometer, haalt hij een actieradius van 82 kilometer. Dit ondersteund de brandstofmotor. De brandstoftank heeft een inhoud van 55 liter.
Capaciteit batterij | 17,9 kWh |
---|---|
Gemiddeld verbruik elektrisch | 21,6 kWh / 100km |
Actieradius elektromotor | 82 km |
Tankinhoud | 55 liter |
Laadsnelheid | 79 km/h |
---|---|
Oplaadtijd | 6 uur |
Snellaadvermogen | 160 kW |
Snellaadtijd | 22 minuten |
De elektrische 5008 heeft een snellaadvermogen van maximaal 160 kW. Je hoeft slechts 22 minuten te wachten voor je accu weer voor ongeveer 80% is gevuld, en je de reis weer kunt vervolgen. Aan een gewone laadpaal moet je 6 uur geduld hebben.
Min | Max | |
---|---|---|
Vermogen | 136 pk | 196 pk |
0 naar 100 km/h | 11,3 sec. | 8,3 sec. |
Topsnelheid | 200 km/h | 220 km/h |
Qua prestaties heeft de 5008 voor ieder wat wils. De braafste 5008 heeft 136 pk, sprint in 11,3 seconden van 0 naar 100 km/h en haalt een topsnelheid van 200 km/h.
De meest sportieve 5008, met 196 pk, klaart de standaardsprint in 8,3 seconden en tikt een topsnelheid van 220 km/h aan.
De Peugeot 5008 prijs begint bij € 44.720. Voor de meest uitgebreide en sterke variant, loopt de prijs op naar € 56.415. Bekijk hier alle Peugeot 5008 prijzen.
Schieten deze aanschafprijzen je budget net voorbij? De 5008 is ook beschikbaar als private lease. Kijk hier voor de beste Peugeot 5008 private lease deals.
Auto Review heeft de Peugeot 5008 uitgebreid getest. Lees hier onze laatste tests.
Lees hier het laatste Peugeot 5008 nieuws van Auto Review
Ook in deze artikelen komt de Peugeot 5008 voorbij: