Hyundai Kona N: Voor als je wilt scheuren, niet snelladen
De Hyundai Kona is een bekende op het Nederlandse wegdek, vooral in elektrische vorm. Een zeldzaamheid gaat waarschijnlijk deze Hyundai Kona N worden (ook omdat niet bekend is of hij naar Nederland komt). Aan zijn lijf geen elektrische aandrijflijn of hybridetechniek. Onder de kap ligt gewoon een 280 pk sterke 2,0-liter turbomotor.
Hyundai werkt al een paar jaar aan een sportiever imago. Met dat doel heeft de Koreaanse fabrikant het N-label opgezet, dat je kunt vergelijken met GTI van Volkswagen en Sport Engineered van Peugeot. Het eerste N-model was de Hyundai i30 N, die werd gevolgd door de Hyundai Veloster N en - recenter - de Hyundai i20 N.
Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.
Hyundai Kona N met 280 pk sterke viercilinder
De nieuwe Hyundai Kona N wordt aangedreven door een 2,0-liter viercilinder turbomotor met 280 pk, die is gekoppeld aan een achttraps DCT-bak met dubbele koppeling. Gek genoeg maakt Hyundai niet de prestaties van de Kona N bekend. De Hyundai i30 N met 250 pk deed de sprint naar 100 km/h in 6,4 seconden en haalde een topsnelheid van 250 km/h.
Launch control en twee hele dikke eindpijpen
Hyundai rust de Kona N uit met launch control. Zijn sportiviteit adverteert de compacte suv met 19-inch lichtmetalen wielen, een agressieve neus met drie luchtinlaten boven de grille, een aantal rode exterieuraccenten en een dubbele uitlaat met twee dikke eindpijpen. Standaard monteert Hyundai een elektronisch sperdifferentieel, dat waar nodig het binnenste wiel afremt om onderstuur tegen te gaan.
Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.