Mercedes G 500 4x4: de Mercedes G-Klasse op stelten komt terug!
Je kunt een olifant leren dansen. En dat is precies wat Mercedes hier op de Nordschleife van de Nürburgring doet. Testrijders van het merk voelen de nieuwe Mercedes G 500 4x4 aan de tand: een speciale, hoger op de wielen staande variant van de nieuwe G-klasse.
Want je zou het bijna vergeten. Sinds 2018 is er een nieuwe Mercedes G-klasse, die er precies zo uitziet als de oude. Met de vorige generatie haalde Mercedes een paar krankzinnige dingen uit. Wie kan de Mercedes-AMG G 63 6x6 vergeten, de Mercedes-Maybach G 650 Landaulet, of de Mercedes G 500 4x4? Allemaal varianten van de G-klasse die extra hoog op hun wielen staan en daardoor boven de rest van het verkeer uittorenden.
Ontdek onze krachtige, volledig elektrische SUV met een rijbereik tot 572* km.
En dat voor een vriendenprijs!
Mercedes G-klasse met portaalassen voor betere grondspeling
De nieuwe Mercedes G 500 4x4 wordt later dit jaar onthuld. Hij heeft een 4,0-liter twinturbo V8 met meer dan 400 pk, die de vier enorme wielen aandrijft via portaalassen. Dat zijn aandrijfassen die niet in het midden van de wielen zijn gepositioneerd, maar aan de bovenkant. De aandrijving gebeurt via een tandwielenstelsel. Het doel van portaalassen is om de grondspeling te vergroten.
Mercedes G 500 4x4 heeft geen moeite met een meter water
De vorige generatie Mercedes G 500 4x4 - die werd geïntroduceerd in een opvallend gele markeerstiftkleur - had een imposante grondspeling van 45 centimeter en een doorwaaddiepte van een meter. Ter vergelijking: een Jeep Wrangler in Rubicon-uitvoering komt niet verder dan respectievelijk 27 centimeter en 76 centimeter.
Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.