De Renault 4 en Renault 5 komen terug ... als elektrische auto's
Het loopt even wat minder met Renault. Dus komt de nieuwe topman Luca de Meo (afkomstig van Seat) met een 'reddingsplan'. En daarin staat dat de legendarische Renault 4 en Renault 5 zullen terugkeren. Als volledig elektrische auto's dit keer …
Het nieuwe strategieplan van Renault wordt op 14 januari gepresenteerd, maar persbureau Reuters heeft van enkele interne bronnen al vernomen wat er in staat. Zo gaat Renault zich richten op een nieuwe productlijn, die sterk leunt op het verleden van het Franse merk. Er komen moderne varianten van de roemruchte Renault 4 en Renault 5 met een elektrische aandrijflijn. Daarbij gaat Renault ook drie elektrische Alpine-modellen voorstellen.
Renault Scénic, Espace en Talisman gaan verdwijnen
Renault draait verlies, onder meer door de wereldwijde coronacrisis. Het bedrijf heeft aangekondigd meer dan 2 miljard euro te gaan besparen, waardoor banen zullen sneuvelen. Topman Luca de Meo wil bovendien af van slecht lopende modellen. En dat betekent dat in de nabije toekomst onder meer de Scénic, Espace en Talisman van het toneel zullen verdwijnen. De Meo wil de nadruk gaan leggen op het C-segment, waarin Renault nu de Mégane en Kadjar levert.
Ontdek onze krachtige, volledig elektrische SUV met een rijbereik tot 572* km.
En dat voor een vriendenprijs!
Van de Renault 4 en Renault 5 werden miljoenen gebouwd
Van de originele Renault 4 zijn tussen 1961 en 1992 meer dan 8 miljoen exemplaren gebouwd. Het bijzondere aan de Citroën 2CV van Renault was dat hij aan de linker- en rechterkant een andere wielbasis heeft. Dit komt doordat de achterste torsieassen achter elkaar zijn geplaatst. Van de latere Renault 5 (1972 - 1996) werden ruim 5,5 miljoen stuks gefabriceerd. Het vijfje heette in de Verenigde Staten 'Le Car' (de auto). Ook waren er diverse sportieve varianten van de Renault 5, zoals de brede Renault 5 Turbo met de motor achterin.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.