Wat is er nieuw aan de vernieuwde Renault Talisman?
Eigenlijk zouden we een prijsvraag moeten uitschrijven: wie ziet wat er anders is aan de gefacelifte Renault Talisman krijgt een doosje Wybertjes. Want wij zien na een uur staren de verschillen nog steeds niet.
Goed, wat is er nieuw? Wij spotten een iets anders vormgegeven onderbumper aan de voorkant, anders ingedeelde lichtunits aan de achterkant en nieuwe lichtmetalen wielen (17 tot 19 inch). Oh, en de Talisman heeft opeens een ‘haaienvinnetje’ op het dak. Renault meldt verder dat de Talisman nu dynamische richtingaanwijzers heeft en full-led-koplampen. Als optie zijn adaptieve led-lampen beschikbaar. Die kun je op groot licht houden zonder tegenliggers te verblinden.
Nieuw multimediascherm
In het interieur voerde Renault ook slechts lichte wijzigingen door. Vanaf het Intens-uitrustingsniveau is de Talisman nu uitgerust met een groot 10,2-inch scherm, waarop de nieuwste versie van het Easy Link-multimediasysteem draait. De knoppen van de cruisecontrol zijn naar het stuurwiel verplaatst (waar ze thuishoren), er is een nieuwe frameloze binnenspiegel, de bekerhouders zijn vergroot en mobiele telefoons zijn nu draadloos op te laden.
Twee benzineversies en vier diesels
Semi-autonoom wordt de Talisman met de Highway & Traffic Jam Companion, die tot 160 km/h het rijden deels overneemt. Renault levert twee benzinemotoren (160 en 225 pk) en vier diesels (120, 150, 160 en 200 pk) in zijn D-segmenter. De benzineversies worden geleverd met een zeventraps automaat met dubbele koppeling. De sterkste diesels moeten het met een trapje minder doen. De Blue dCi met 120 en 150 pk krijgen standaard een handbak mee.