Met M Performance kun je een BMW M3 en M4 heel lelijk maken
Over het uiterlijk van de nieuwe BMW M3 en BMW M4 is al genoeg gezegd en geschreven. Of je de nieuwe sportwagen van BMW nou mooi vindt of niet, je kunt hem flink verpesten door de hele catalogus M Performance-onderdelen erop te schroeven.
Het is een soort traditie aan het worden. Als er een nieuwe BMW wordt onthuld, kun je vrijwel meteen daarna door de M Performance-catalogus snuffelen. Zo ook bij de kersverse BMW M3 en BMW M4, die op deze foto's helemaal zijn aangekleed met opvallende koolstofvezel spoilers en diffusers.
Jammer van die centrale uitlaat
Over smaak valt niet te twisten, maar wij worden in ieder geval onpasselijk van de grote achtervleugel en de centraal geplaatste uitlaat op de BMW M3 en M4. Ook niet bijster smaakvol vinden wij de canards voor de voorwielen en de met 'haaienvinnen' getooide onderskirts. Wel gaaf zijn de sportieve interieuraccenten en de nieuwe 19-, 20- en 21-inch lichtmetalen wielen.
Rij nu de stoere Volkswagen T-Cross. Ideaal voor in de stad met genoeg ruimte voor vakantie.
En dat voor een vriendenprijs!
Standaard een vermogen van 480 pk
De specificaties van de nieuwe BMW M3 en BMW M4 liegen er niet om. Achter die malle grille (die hartstikke historische verantwoord is) ligt een 3,0-liter twinturbo zescilinder lijnmotor met in de basis-M3/M4 een vermogen van 480 pk en 550 Nm koppel. Beide modellen gaan daarmee in 4,2 seconden van stilstand naar 100 km/h.
BMW M3/M4 Competition met 510 pk
Maar er is ook een BMW M3/M4 Competition, die 510 pk en 650 Nm uit hetzelfde blok haalt. Op de sprint naar 100 km/h is de Competition iets sneller (3,9 seconden), maar qua topsnelheid maakt het niet uit. BMW monteert als vanouds een begrenzer, die het bij 250 km/h welletjes vindt. Bestel je het M Driver's Package, dan laat de elektronische waakhond 290 km/h toe.
Achterwielaandrijving en een handbak
Zowel de standaard-M3/M4 als de M3/M4 Competition heeft achterwielaandrijving. Vanaf volgend jaar wordt de Competition ook leverbaar met xDrive-vierwielaandrijving. De 'gewone' BMW M3 en BMW M4 krijgen een handgeschakelde zesbak mee. In de Competition-varianten moet je het doen met een achttraps automaat (waarmee je ook zelf kunt schakelen).
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.