Opel Corsa-e: snelladen met 100 kW doe je zo
De elektrische Opel Corsa-e kan snelladen met 100 kW, volgens de folder. Dat klopt, als je onze tips en trucs volgt. We hebben het laadverloop uitgestippeld in een handige grafiek.
Het snelladen van een elektrische auto van leeg naar vol gaat bijna nooit met een constante snelheid. Veel auto's laden in het begin snel en schroeven het laadvermogen terug zodra de accu voor 50, 60, 70 of 80 procent gevuld is.
Als EV-rijder wil je graag weten bij welk percentage jouw auto langzamer gaat laden, zodat je daar rekening mee kunt houden. Daarom is een grafiek van het laadverloop een handig hulpmiddel om te bepalen hoe lang (of kort) je moet snelladen.
Opel Corsa-e: snelladen met 100 kW
Ontdek onze rijk uitgeruste en eigenzinnige SUV met o.a. multi-functioneel stuur.
En dat voor een vriendenprijs!
Snelladen met een Opel Corsa-e doe bij de juiste snellader (100 kW of krachtiger) en met een bijna lege accu, want dan haal je de hoogste laadsnelheid. We bespreken het laadverloop van linksboven naar rechtsonder.
Laadgrafiek Opel Corsa-e besproken
- Het is slim op de accu van de Corsa-e bijna leeg te rijden, want dan profiteer je van de maximale laadsnelheid. Namelijk 98 kW. Dat doen weinig betaalbare EV's hem na.
- De accu is voor een kwart gevuld en de auto schroeft het laadvermogen terug tot 78 kW. Dat is nog steeds geweldig.
- De rem gaat er opnieuw op, maar nog altijd laadt de auto met ruim 50 kW. Voor de Mini Electric (review) en Honda E (review) is 50 kW de max. Niets te klagen dus.
- 73 procent vol en nog maar 22 kW - nu is de lol eraf. Als je haast hebt, wil je nu acuut afkoppelen en vertrekken.
- Wat doe je hier nog? Vervolg je reis, rijd de accu leeg en plug verderop opnieuw in om weer die heerlijke 98 kW te krijgen.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.