Hè hè, de Nissan GT-R50 by Italdesign is eindelijk klaar!
Wij dachten dat de Nissan GT-R50 by Italdesign in december vorig jaar al klaar was, maar dat hebben we mis kennelijk. Toen toonde Nissan computertekeningen van het productiemodel (dat nauwelijks verschilt van de concept car uit 2018). Nu mag de GT-R50 ook daadwerkelijk de weg op en begint de gelimiteerde productie van vijftig exemplaren.
Zoals het getal 50 in de naam al aangeeft: Nissan en Italdesign hebben iets te vieren. De (Skyline) GT-R bestaat vijftig jaar én het Italiaanse designhuis werd een halve eeuw geleden opgericht. Het gekke van de GT-R50 by Italdesign is echter dat hij is ontworpen door de Europese en Amerikaanse designafdelingen van Nissan en wordt gebouwd bij Italdesign. Je zou het andersom verwachten.
Plus 120 pk
De basis voor de GT-R50 vormt de 600 pk en 625 Nm leverende Nismo GT-R. Door de montage van grotere turbo's op de 3,8-liter V6 en een lange lijst aan andere wijzigingen is het blok in de GT-R50 nu goed voor 720 pk en 780 Nm. Koolstofkeramische remmen zijn standaard. Onder zijn 21-inch koolstofvezel wielen liggen Michelin Pilot Super Sport-banden.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.
Studiemodel
Het uiterlijk van de GT-R50 lijkt als twee druppels water op dat van het studiemodel uit 2018. De enige wijzigingen die wij kunnen zien, hebben te maken met de buitenspiegels. Op de concept car waren het kleine cameraatjes, nu zijn het conventionele spiegels, zoals je die ook op je eigen auto vindt.
Een miljoen
Om voor een van de vijftig GT-R50's in aanmerking te komen, moet je sowieso diepe zakken hebben. Een reguliere Nissan GT-R kost in Nederland net geen 180.000 euro. Voor de gelimiteerde GT-R50 vragen de Japanse fabrikant en Italdesign meer dan het vijfvoudige: om en nabij de 1 miljoen euro.
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.