Nissan GT-R Nismo wordt nog maar eens uitgewrongen
De GT-R is al twaalf jaar op de markt. Een opvolger is nog lang niet in zicht, dus wringt Nissan het ouwe beestje nog maar eens uit. Voor 2020 krijgt de GT-R Nismo een fikse update, waarbij de krachtbron grotendeels ongewijzigd blijft.
De 3,8 liter twinturbo V6 van de GT-R Nismo levert nog steeds 600 pk en 652 Nm. Toch is de motor van binnen onder handen genomen. Nissan monteert nieuwe turbo's. Ze zijn afkomstig uit de GT-R GT3-racewagen en hebben turbines met minder schoepen, waardoor de gasrespons 20 procent beter zou zijn geworden.
Sneller schakelen
Net als voorheen heeft de zestraps automaat met dubbele koppeling een R Mode. Volgens Nissan is die geoptimaliseerd voor het nieuwe modeljaar. De transmissie zou in R Mode nog sneller schakelen en beter in staat zijn om bij het uitkomen van een bocht de juiste versnelling te kiezen. Verder zou de GT-R Nismo beter klinken door zijn nieuwe titanium uitlaat.
Nog meer koolstofvezel
In vergelijking met de huidige GT-R Nismo heeft Nissan in de nieuwe nog meer koolstofvezel verwerkt. Dat resulteert in een gewichtsbesparing van 10 kilogram, waar nog 20 kilogram bij komt van andere lichtgewicht updates. Wat aerodynamica betreft, heeft Nissan de lessen van de GT-R GT3 toegepast op de GT-R Nismo.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.
Brembo-schijven
Het onderstel heeft misschien wel de meeste aandacht gekregen. De wielophanging is afgesteld voor een betere bochtstabiliteit en een grotere wendbaarheid. Nieuwe 20-inch Rays-wielen van gesmeed aluminium brengen het onafgeveerde gewicht omlaag. Daarachter schuilen grotere koolstofkeramische remmen van Brembo.
Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.