Ferrari Portofino klaar voor laatste ronde

Ferrari Portofino klaar voor laatste ronde

De Ferrari Portofino was in 2017 de opvolger van de Ferrari California. Net als zijn voorganger is de Portofino een cabrio met een stalen klapdak, maar met een wat stoerdere uitstraling. Op de volledig nieuwe Portofino moeten we nog tot 2025 wachten. Kortom, 2021 is het ideale moment voor een facelift. Onze spyshots laten zien welke kant het opgaat met de vernieuwde instap-Ferrari.

Onze fotografen spotten deze afgeplakte Ferrari Portofino op een industrieterrein in de buurt van Stuttgart in Duitsland. Over de achterkant kunnen we kort zijn. Daar lijkt Ferrari weinig tot niets aan te veranderen. Daarentegen ontsnapt de neus niet aan de vernieuwingsdrang van de designers.

Ferrari Portofino gaat Roma achterna

Zo te zien gaat het met de koplampen dezelfde kant op als met de eind 2019 gepresenteerde Ferrari Roma. Met smalle led-strips voor de dagrijlichten over de volle breedte van de hele koplampunit. De voorbumper en de bijbehorende luchtinlaten veranderen eveneens licht van vorm. Zo te zien krijgt de grille dan weer niet hetzelfde patroon as dat van de Portofino, maar behoudt die de bekende lamellen.

Actie
De vernieuwde Volkswagen Golf
De vernieuwde Volkswagen Golf

Rij de vernieuwde Golf nu ook als plug-in hybride met 142 km* elektrisch bereik.
En dat voor een vriendenprijs!

Ferrari Portofino klaar voor laatste ronde
Ferrari Portofino klaar voor laatste ronde

Nog altijd dubbel geblazen V8

Achter die lamellen ligt ook in de vernieuwde Ferrari Portofino nog altijd een 620 pk sterke V8 met twee turbo's. Hij wordt wel voorzien van een deeltjesfilter. Zo kunnen ook bezorgde groenminnaars straks met een schoon geweten een nieuwe Portofino bestellen. Het verbruik gaat waarschijnlijk ook een tandje omlaag. Dat is grotendeels te danken aan de nieuwe achttraps transaxle-transmissie, die de huidige zeventraps bak gaat vervangen. Diezelfde versnellingsbak zagen we al in de wonderschone Roma.

Ferrari Portofino klaar voor laatste ronde

Nog een punt waarop de Portofino de Roma achterna gaat, is het dashboard. Dat wordt grotendeels gedigitaliseerd. We weten - het hoort erbij, toch zullen we de chroomgerande centrale toerenteller uit de huidige Ferrari Portofino gaan missen.

Meer autonieuws, reportages en uitgebreide vergelijkende tests lees je in Auto Review.

Tip
Veilig en zorgeloos de donkere maanden door
Veilig en zorgeloos de donkere maanden door

Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.

Ferrari Portofino klaar voor laatste ronde
Ferrari Portofino klaar voor laatste ronde
Ferrari Portofino klaar voor laatste ronde
Ferrari Portofino klaar voor laatste ronde
Ferrari Portofino klaar voor laatste ronde
Ferrari Portofino klaar voor laatste ronde
Ferrari Portofino klaar voor laatste ronde
Ferrari Portofino klaar voor laatste ronde
Ferrari Portofino klaar voor laatste ronde
Ferrari Portofino klaar voor laatste ronde
Ferrari Portofino klaar voor laatste ronde
Ferrari Portofino klaar voor laatste ronde
Ferrari Portofino klaar voor laatste ronde
Ferrari Portofino klaar voor laatste ronde
Gert Wegman
Door Gert Wegman

Speelt al zijn leven lang met auto’s en taal, en wordt daar sinds 1989 nog voor betaald ook. Werkte ooit voor de industrie, maar is in 2002 ‘overgelopen’ naar de media. Dol op turbo’s, eigenzinnige auto’s en klassiek motorgegrom, gefascineerd door de stille kracht van EV’s. Lees meer »

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties