Wat weten we over de mysterieuze Bentley Balacar?
Bentley doet erg geheimzinnig. Op de autoshow van Genève – die in de eerste helft van maart wordt gehouden – presenteert het Britse edelmerk de Mulliner Bacalar. Wat we ervan weten? Nou ja, dat-ie in ieder geval één lichtmetalen wiel heeft.
Volgens Bentley zullen we op Genève de toekomst van coachbuilding te zien krijgen. Waaruit we opmaken dat de Bacalar een unieke (of gelimiteerde) creatie is op basis van een bestaand model. Bentley noemt de Bacalar een grand tourer met designelementen van de EXP 100 GT, dus lijkt het ons logisch dat de Continental GT als basis dient.
Rollend chassis
Bentley en coachbuilding horen bij elkaar. In het verleden leverde de fabrikant vaak rollende chassis’ aan carrosseriebouwers, die er vervolgens een mooie koets omheen tekenden en construeerden. In de laatste veertig jaar heeft het fenomeen coachbuilding aan populariteit ingebouwd, al is het weer in opkomst. Denk bijvoorbeeld aan de Special Projects-modellen van Ferrari.
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.
Zagato en Touring
In 2008 bouwde het Italiaanse designhuis Zagato negen exemplaren van de Bentley Continental GTZ. Vijf jaar later gebruikte Touring Superleggera de Continental GT als basis voor een shooting brake: de Flying Star.
Sultan van Brunei
Berucht is het verhaal van de Sultan van Brunei en zijn broer, die in de jaren negentig voor miljoenen aan unieke auto’s bestelden bij ’s werelds meest exclusieve fabrikanten. Bentley leverde bijvoorbeeld de Dominator (een suv op basis van de Range Rover) en een krankzinnig aantal gelimiteerde coupés, cabriolets en stationswagons: zoals de Grand Prix, Imperial, B2, B3, Silverstone, Java, Monte Carlo, Spectre, Rapier, Buccaneer en Pegasus.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.