Bentley Continental GT transformeert tot brute ijsracer
Een Bentley Continental GT is natuurlijk geen sportauto. De luxecoupé is snel, dat zeker, maar ook zwaar en log. Toch probeert Bentley hem te ‘laden’ met sportiviteit, om maar eens een jeukterm uit de marketing te gebruiken: met een GT3-raceversie, een Pikes Peak-run en nu ook deelname aan de GP Ice Race in het Oostenrijkse Zell am Zee.
De ijsracende Continental GT staat dicht bij het productiemodel. Bentley heeft in het interieur alleen een rolkooi, racekuipen en een brandblusser toegevoegd. Bovendien is de coupé iets hoger op zijn wielen gezet en is de spoorbreedte met 1,5 centimeter vergroot. Een uitlaatsysteem van Akrapovic zorgt voor de nodige muzikale begeleiding.
Twinturbo W12-motor
Achter de gapende gaasgrille schuilt nog altijd een 6,0-liter W12 met twee turbo’s. De krachtbron is goed voor 635 pk en 900 Nm koppel. Op asfalt gaat de Continental GT in 3,7 seconden van stilstand naar 100 km/h (hoe zou dat op ijs zijn?). Pas bij 333 km/h verliest hij het gevecht met de weerstand.
Ontdek de verrassend ruime ID.3 met sportief design en een rijbereik tot 595* km.
En dat voor een vriendenprijs!
GP Ice Race
De GP Ice Race in Zell am See – die in 1937 voor het eerst werd gehouden - wordt op 1 en 2 februari verreden. Achter het stuur van de Bentley kruipt Catie Munnings, Junior World Rally Championship-coureur en winnaar van de FIA European Rally Championship Ladies Trophy.
Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.