Waarom kost deze Nissan GT-R50 by Italdesign bijna een miljoen euro?

Waarom kost deze Nissan GT-R50 by Italdesign bijna een miljoen euro?

Deze Nissan GT-R50 is bijna zes keer zo duur als een ‘gewone’ GT-R. Het bijzondere apparaat is ontworpen door Italdesign, ter ere van het vijftigjarige bestaan van het Italiaanse designhuis. Nissan bouwt een gelimiteerde oplage van de sportwagen, die ook bij vijftig jaar GT-R stilstaat.

De productieversie van de GT-R50 – hij debuteerde vorig jaar juni als studiemodel – staat in maart op de autoshow van Genève. Nissan gaat slechts vijftig stuks maken, waarvan wonderwel nog een aantal beschikbaar zijn. Meestal zijn dit soort gelimiteerde modellen al lang voor de introductie uitverkocht. De eerste klanten krijgen hun exemplaar eind 2020.

Een miljoen euro

Zoals op deze computertekeningen te zien is, lijkt de productieklare GT-R50 als twee druppels water op de concept uit 2018. De enige wijziging die wij zien, heeft te maken met de buitenspiegels: die zijn nu conventioneel en waren bij het studiemodel kleine cameraatjes. Nissan vraagt 990.000 euro voor de GT-R50. In Nederland kost een reguliere GT-R iets meer dan 166.000 euro.

Tip
Veilig en zorgeloos de donkere maanden door
Veilig en zorgeloos de donkere maanden door

Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.

Veel meer vermogen

Kopers van de GT-R50 betalen niet alleen voor exclusiviteit en uiterlijk, want ook onderhuids is het speciale model anders dan de GT-R. Nissan heeft ervoor gekozen om de krachtbron van de Nismo-variant te monteren, die voor de GT-R50 nog verder is opgedraaid. In plaats van 600 pk en 652 Nm levert de 3,8-liter twinturbo V6 nu 720 pk en 780 Nm.

Tip
Geniet van je auto én bespaar geld
Geniet van je auto én bespaar geld

Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.

Waarom kost deze Nissan GT-R50 by Italdesign bijna een miljoen euro?
Waarom kost deze Nissan GT-R50 by Italdesign bijna een miljoen euro?
Waarom kost deze Nissan GT-R50 by Italdesign bijna een miljoen euro?
Waarom kost deze Nissan GT-R50 by Italdesign bijna een miljoen euro?
Waarom kost deze Nissan GT-R50 by Italdesign bijna een miljoen euro?
Waarom kost deze Nissan GT-R50 by Italdesign bijna een miljoen euro?
Waarom kost deze Nissan GT-R50 by Italdesign bijna een miljoen euro?
Waarom kost deze Nissan GT-R50 by Italdesign bijna een miljoen euro?
Waarom kost deze Nissan GT-R50 by Italdesign bijna een miljoen euro?
Waarom kost deze Nissan GT-R50 by Italdesign bijna een miljoen euro?
Waarom kost deze Nissan GT-R50 by Italdesign bijna een miljoen euro?
Waarom kost deze Nissan GT-R50 by Italdesign bijna een miljoen euro?
Waarom kost deze Nissan GT-R50 by Italdesign bijna een miljoen euro?
Remco Slump
Door Remco Slump

Voormalig redacteur van Auto Review. Liep in 2005 stage bij het autoblad dat hij als kind las en bleek best een potje te kunnen schrijven. Heeft dringend een hoger salaris nodig, aangezien youngtimers uit de 90s en 00’s akelig duur zijn geworden. Kwijlt zonder schaamte als er een BMW 850CSi langsrijdt. Lees meer »

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties