McLaren Elva is haarontwortelend snel
Vliegjes komen binnen als kogels als je 300 km/h rijdt. Dus is het goed om een helm op te doen in de nieuwe McLaren Elva. De volledig open supersporter wordt in een oplage van 399 stuks gebouwd en gaat in Nederland 1,8 miljoen euro kosten.
Is dit de allereerste open McLaren? Nee, want de Mercedes-Benz SLR Stirling Moss werd ook door de Engelsen gebouwd. De Elva is McLarens antwoord op de Ferrari SP1 en SP2, die vorig jaar september werden gelanceerd. Hij is genoemd naar de McLaren-Elva, een racewagen waarmee Bruce McLaren in de jaren zestig successen boekte.
Ultimate Series
De nieuwe Elva moeten we in de Ultimate Series van McLaren scharen. Om het geheugen even op te frissen: de 540C, 570S, 570GT en 600LT horen in de Sports Series, de 720S is het enige model in de Super Series en de Senna, Speedtail en Elva vormen samen de Ultimate Series. De Elva haalt 815 pk en 800 Nm uit zijn 4,0-liter twinturbo V8. Nul naar 100 km/h gaat in minder dan 3 seconden.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.
Voorruit is optioneel
Hij is uitgerust met een zogenoemd Active Air Management System (AAMS), dat een combinatie van luchtkanalen en kleppen gebruikt om lucht over en om de cabine heen te leiden. Heb je desondanks toch geen vertrouwen in de slimmigheid van McLaren? Geen probleem. Je kunt de Elva ook met een voorruit bestellen.
Twee helmen
Achterin heeft McLaren een kleine bagageruimte aangebracht. Volgens de fabrikant is er ruimte voor twee helmen. Optioneel is de Elva te bestellen met een audiosysteem (yep, dat krijg je er niet gratis bij voor 1,8 miljoen euro). McLaren zou speciale speakers gebruiken, waardoor je de radio ook kunt horen als de rijwind rond je oren huilt.
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.