Nu een Audi e-tron kopen of wachten op deze e-tron Sportback?
Hier rijdt de Audi e-tron Sportback – de coupé-broer van de gewone Audi e-tron. Bedoeld voor een selecte club mensen die in een volledig elektrische suv van Audi wil rijden, maar nog stoerder voor de dag willen komen. De aflopende daklijn zorgt voor de gewenste uitstraling.
“Snelladen doet de gewone e-tron met 150 kW en dat is snel.”
Het idee van de coupé-achtige suv is niet nieuw: BMW doet het met de X6 en eigenlijk was de Nissan Juke (rij-test nieuwe Nissan Juke) zijn tijd ver vooruit. Audi bouwt zelf sinds kort de Q3 Sportback. Collega Remco vertelt je in zijn review van de Audi Q3 Sportback over de hoed en de rand.
Eerst was er de Audi e-tron Sportback Concept
Dat de e-tron Sportback er zou komen, wisten we al. Audi heeft zelfs foto's van een gecamoufleerde conceptauto de wereld in gestuurd. Vandaag zien we hoe de coupé-suv er daadwerkelijk uit komt te zien. Het verschil tussen de kleurrijk bestickerde concept en het stoffige productiemodel in saai zwart, is enorm. Wil de aflopende daklijn tot zijn recht laten komen, dan moet je de Audi e-tron Sportback dus zelf leuk aankleden.
Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.
95 kWh accucapaciteit voor e-tron Sportback
Onderhuids verwachten we weinig veranderingen. Dat betekent een accupakket van 95 kWh en twee elektromotoren met 408 pk vermogen en 664 Nm koppel. Een sprintje naar 100 km/h duurt minder dan 6 seconden en de begrensde topsnelheid bedraagt 200 km/h.
Snelladen doet de gewone e-tron met 150 kW en dat is snel. Hierdoor hoeft een laadstop ondanks het grote accupakket maar 30 minuten te duren – tijd genoeg om de coupe-achtige achterkant (en de dure virtuele spiegels) uitgebreid te bewonderen.
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.