Tesla verliest grote Model 3-order door kwaliteitsproblemen
De gebrekkige kwaliteit van de Model 3 heeft Tesla een klant gekost. Het Duitse verhuurbedrijf Nextmove had 100 elektrische sedans besteld, maar wil de laatste 85 niet hebben. De eerste 15 hadden allerlei problemen en de klantenservice van Tesla was niet naar behoren.
Vocht in de koplampen, verkeerde wielen, krassen op het dashboard, slecht werkende elektronica en oneffenheden in de lak. Volgens Nextmove was er echt van alles mis met de gloednieuwe Model 3's die Tesla uitleverde. Iets wat niet als een verrassing komt, want op internet stikt het van de video's waarin eigenaren alle problemen van hun Tesla langsgaan.
Meningsverschil
Tesla zelf heeft natuurlijk een andere kijk op de zaak dan Nextmove. "We denken dat de beslissing van de klant om de resterende auto's niet te nemen niet alleen met kwaliteitsproblemen te maken heeft. Waarschijnlijk is het besluit met name ingegeven door frustratie over een meningsverschil eerder dit jaar." Wat voor meningsverschil dat was, laat Tesla in het midden.
Gevestigde concurrenten
De Amerikaanse fabrikant zit in een moeilijke situatie. Vanaf volgend jaar komen gevestigde spelers met concurrerende modellen, zoals de Audi e-Tron GT, BMW i4, Polestar 2 en Porsche Taycan. En die zullen de kwaliteit keurig op orde hebben. Tesla heeft tot nu toe het geluk gehad dat early adopters missers min of meer accepteren, maar dat gaat niet lang meer duren.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.
Veel klachten
In Noorwegen is het aantal klachten over Tesla ruim drie keer zo hoog als het marktgemiddelde. Dat heeft enerzijds te maken met gebrekkige bouwkwaliteit, maar ook met de ontoereikende service. Dit jaar alleen al heeft Tesla in Noorwegen 11.000 Model 3's afgeleverd. Het bedrijf heeft moeite met de bizarre groei die het doormaakt, maar probeert zijn service te verbeteren.
Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.