Elektrische Porsche Taycan is misselijkmakend snel ... keer op keer op keer

Elektrische Porsche Taycan is misselijkmakend snel ... keer op keer

De man op bijgaande foto lacht niet. En we begrijpen direct waarom. Want hij heeft de nieuwe Porsche Taycan maar liefst zesentwintig keer achter elkaar van 0 naar 200 km/h gejaagd. Dat er überhaupt nog wat in zijn maag zit …

Porsche deed in 2016 heerlijk smalend over de Ludicrous Mode van de Tesla Model S. "Het is een façade", aldus een productmanager tegen Automobile Magazine. "Na twee keer Ludicrous Mode gebruiken, is de batterij gekookt. Dat zal niet gebeuren bij de Mission E [zoals de Taycan toen nog heette – red.]. You kunt keer na keer accelereren. De batterij zal niet oververhit raken."

In 10 seconden naar 200 km/h

En nu blijkt dat Porsche niet heeft gelogen. Op een Duitse testbaan knalde een journalist de Taycan zesentwintig keer achter elkaar in minder dan 10 seconden van stilstand naar 200 km/h. De elektro-Porsche heeft een vermogen van ruim 600 pk en vierwielaandrijving. Daarmee sprint hij in minder dan 3,5 seconden naar 100 km/h en haalt hij een topsnelheid van boven de 250 km/h.

Ook als Taycan Sport Turismo

De Taycan heeft een actieradius van meer dan 400 kilometer en is de eerste in massa geproduceerde EV met een systeemspanning van 800 volt (in de meeste elektrische auto's is dat 400 volt). Volgens Porsche maakt dat hele snelle laadtijden mogelijk. Begin volgend jaar staat de Taycan bij de dealers, in eerste instantie als vierdeurs coupé en later ook als Taycan Sport Turismo.

Tip
Verdien tot 10% korting met veilig rijgedrag
Verdien tot 10% korting met veilig rijgedrag

De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.

Elektrische Porsche Taycan is misselijkmakend snel ... keer op keer
Elektrische Porsche Taycan is misselijkmakend snel ... keer op keer
Elektrische Porsche Taycan is misselijkmakend snel ... keer op keer
Elektrische Porsche Taycan is misselijkmakend snel ... keer op keer
Remco Slump
Door Remco Slump

Voormalig redacteur van Auto Review. Liep in 2005 stage bij het autoblad dat hij als kind las en bleek best een potje te kunnen schrijven. Heeft dringend een hoger salaris nodig, aangezien youngtimers uit de 90s en 00’s akelig duur zijn geworden. Kwijlt zonder schaamte als er een BMW 850CSi langsrijdt. Lees meer »

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties