Hoe verhoudt de nieuwe Porsche 911 Carrera zich tot de 911 Carrera S?
Het grote uitbreiden is begonnen. Enkele maanden na de 911 Carrera S en 4S onthult Porsche nu de 'instapper': de 911 Carrera. Verwacht in de komende tijd ook weer een 911 GTS, Turbo, GT3, enzovoort.
Het vermogensverschil tussen de 911 Carrera en Carrera S is aanzienlijk. Beide worden aangedreven door een 3,0 twinturbo zescilinder boxermotor. Al levert die in de 911 Carrera 75 pk minder dan in de Carrera S (385 pk tegenover 450 pk).
Net onder de 300 km/h
Voor de sprint van stilstand naar 100 km/h heeft de nieuwe Porsche 4,2 seconden nodig (4,0 met het optionele Sport Chrono Pakket). Zijn topsnelheid ligt op 293 km/h. Ter vergelijking: de Carrera S doet 0 naar 100 km/h in 3,8 seconden (3,5 met Sport Chrono Pakket) en haalt een VMax van 308 km/h.
Iets kleinere wielen
De standaarduitrusting van de 911 Carrera is precies gelijk aan die van zijn sterkere, duurdere broer. Uiterlijke verschillen zijn er nauwelijks. Porsche-liefhebbers met een wel heel scherp oog zouden kunnen zien dat de 911 Carrera op een kleinere wielmaat staat: 19-inch voor en 20 inch achter.
Ontdek onze krachtige, volledig elektrische SUV met een rijbereik tot 572* km.
En dat voor een vriendenprijs!
Enkele uitlaatpijpen
Verder is het model te herkennen "aan de enkele uitlaatpijpen", zo schrijft Porsche. En mocht u nou denken: 'Ja, maar dat heeft de 911 Carrera S ook.' Dat klopt. Als je de 911 Carrera S met sportuitlaat bestelt, krijg je twee ovale pijpen. Anders heeft hij vier ronde exemplaren.
Gelijk als coupé en cabriolet
De nieuwe 911 Carrera is er gelijk als coupé en als cabriolet. Hij staat in september bij de dealers en kost dan minimaal 141.400 euro. Dat is ruim 15.000 euro minder dan de 911 Carrera S. Voor de 911 Carrera Cabriolet wil Porsche 157.600 euro hebben. Er volgt nog een vierwielaangedreven versie.
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.