Vernieuwde Volkswagen e-Up komt veel verder op 1 acculading

Vernieuwde Volkswagen e-Up komt veel verderop 1 acculading

Het kon niet uitblijven. De onlangs gepresenteerd elektrische varianten van de Skoda Citigo en de Seat Mii hebben een groter accupakket dan de allang leverbare Volkswagen e-Up. Dat kan Volkswagen natuurlijk niet op zich laten zitten. Daarom krijgt de e-Up binnenkort een tweemaal zo grote accucapaciteit.

Tussen alle elektrische nieuwkomers moet de huidige Volkswagen e-Up zich eigenlijk een beetje schamen. Volgens de oude verbruikscyclus NEDC komt hij op één acculading 160 kilometer ver. Maar in de praktijk gaat daar nog wel een kilometertje of 20 vanaf. Nee, dan de Kia e-Niro, de Kia e-Soul, en de Hyundai Kona Electric. Onder een beetje gunstige omstandigheden brengen die je 450 kilometer ver. Oké, het is waarschijnlijk eerlijker om de e-Up te vergelijken met de Renault Zoe. Maar ook die komt veel verder op één batterijlading.

Actieradius vernieuwde e-Up ruim 250 km

Nu Volkswagen druk bezig is met een ongekend elektrificatie-offensief, kon het dat ieniemienie-accupakket in de e-Up natuurlijk niet handhaven. Vandaar dat de Wolfsburgse stadsauto in navolging van zijn Tsjechische en Spaanse broertjes nu een tweemaal zo krachtige batterij krijgt. Deze stuwt de actieradius volgens de fabrikant op tot meer dan 250 kilometer. Dat is nog niet riant, maar voor een kleintje als de Volkswagen e-Up wel acceptabel.

e-Up nu al te reserveren

De vernieuwde e-Up maakt pas komend najaar zijn publieksdebuut op de IAA in Frankfurt. Via een speciale website is-ie nu al te reserveren. Voordat je achter het stuur kunt plaatsnemen, is het echter 2020. En wat de auto gaat kosten, dat kon Volkswagen ons nog niet vertellen.

Tip
Veilig en zorgeloos de donkere maanden door
Veilig en zorgeloos de donkere maanden door

Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.

Vernieuwde Volkswagen e-Up komt veel verderop 1 acculading
Vernieuwde Volkswagen e-Up komt veel verderop 1 acculading
Gert Wegman
Door Gert Wegman

Speelt al zijn leven lang met auto’s en taal, en wordt daar sinds 1989 nog voor betaald ook. Werkte ooit voor de industrie, maar is in 2002 ‘overgelopen’ naar de media. Dol op turbo’s, eigenzinnige auto’s en klassiek motorgegrom, gefascineerd door de stille kracht van EV’s. Lees meer »

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties