

Bekijk de GP van China en alle andere races bij Viaplay, tijdelijk met voordelig jaarabonnement
Bekijk de GP van China en alle andere races bij Viaplay, tijdelijk met voordelig jaarabonnement
De huidige Leapmotor C10 werd in 2024 geïntroduceerd. De meest recente versie dateert uit 2025.
De C10 is een auto uit het M-segment. Daarmee is hij vergelijkbaar met de Kia EV9, BMW X5, Audi Q8 e-tron, Skoda Enyaq, Polestar Polestar 3 en Tesla Model Y.
De Leapmotor C10 is beschikbaar als SUV.
De C10 is 4.739 mm lang en dat is korter dan gemiddeld voor een auto in het M-segment. De breedte bedraagt 1.900 mm en de 1.680 mm.
De wielbasis van de C10 bedraagt 2.825 mm. Hoe groter de afstand tussen de voor- en achteras, des te meer beenruimte op de achterbank je over het algemeen hebt. Een wielbasis van 2.825 mm is minder dan gemiddeld.
Het leeggewicht is 1.850 tot 1.880 kilo. De maximale toegelaten massa (het maximale gewicht wat de auto, inclusief brandstof, passagiers en lading mag wegen) is 2.460 kilo.
De Leapmotor C10 heeft een ondergemiddeld grote kofferbak. In zijn bagageruimte past 400 liter met alle zitplaatsen bezet, of 1.410 liter wanneer je de achterbank neerklapt.
Voor de aandrijving is de C10 verkrijgbaar met benzine hybride en elektrisch 100%.
De elektrische C10 heeft volgens fabrieksopgave een actieradius van 420 km. Maar in de praktijk komt het uit op 339 km. Dat is ook niet zo gek als je kijkt naar het stroomverbruik van 22,0 kWh/100km. Terwijl er in de folder 15,0 kWh/100km staat.
Fabriek | Praktijk | |
---|---|---|
Actieradius | 420 km | 339 km |
Verbruik | 15,0 kWh/100km | 22,0 kWh/100km |
De hybride Leapmotor C10 is beschikbaar met een benzinemotor. Deze wordt ondersteund door een elektromotor, die tijdens het rijden energie opwekt bij het remmen en uitrollen van de auto. Een hybride auto combineert het beste van twee werelden: de grote actieradius van een brandstofauto, met de soepele aandrijving en extra zuinigheid van de elektromotor.
De hybride Leapmotor C10 is een plug-in hybride. Wat betekent dat de batterij ook met een stekker opgeladen kan worden. De batterij heeft een capaciteit van 28,4 kWh. Bij een gemiddeld verbruik van 19,0 kWh per 100 kilometer, haalt hij een actieradius van 145 kilometer. Dit ondersteund de brandstofmotor. De brandstoftank heeft een inhoud van 50 liter.
Capaciteit batterij | 28,4 kWh |
---|---|
Gemiddeld verbruik elektrisch | 19,0 kWh / 100km |
Actieradius elektromotor | 145 km |
Tankinhoud | 50 liter |
Laadsnelheid | 69 km/h |
---|---|
Oplaadtijd | 6 uur |
Snellaadvermogen | 84 kW |
Snellaadtijd | 40 minuten |
De elektrische C10 heeft een snellaadvermogen van maximaal 84 kW. Je hoeft slechts 40 minuten te wachten voor je accu weer voor ongeveer 80% is gevuld, en je de reis weer kunt vervolgen. Aan een gewone laadpaal moet je 6 uur geduld hebben.
Min | Max | |
---|---|---|
Vermogen | 215 pk | 218 pk |
0 naar 100 km/h | 8,5 sec. | 7,5 sec. |
Topsnelheid | 170 km/h | 170 km/h |
Qua prestaties heeft de C10 voor ieder wat wils. De braafste C10 heeft 215 pk, sprint in 8,5 seconden van 0 naar 100 km/h en haalt een topsnelheid van 170 km/h.
De meest sportieve C10, met 218 pk, klaart de standaardsprint in 7,5 seconden en tikt een topsnelheid van 170 km/h aan.
De Leapmotor C10 prijs begint bij € 38.000. Voor de meest uitgebreide en sterke variant, loopt de prijs op naar € 39.500. Bekijk hier alle Leapmotor C10 prijzen.
Schieten deze aanschafprijzen je budget net voorbij? De C10 is ook beschikbaar als private lease. Kijk hier voor de beste Leapmotor C10 private lease deals.
Auto Review heeft de Leapmotor C10 uitgebreid getest. Lees hier onze laatste tests.
Ook in deze artikelen komt de Leapmotor C10 voorbij: