Ford Puma Private Lease
Private lease aanbod
Er is één aanbieding voor de Ford Puma. Vergelijk hieronder het volledige aanbod. Selecteer het aantal kilometers en de gewenste contractduur en vindt zo de best passende deal.
Ford Puma Private Lease
De originele Ford Puma stamt uit 1998 en was een coupé. De naam had de auto te danken aan zijn voorkant; voornamelijk door de koplampen deed het gelaat van de Ford sterk denken aan die van een poema. De Puma bestond vier jaar, waarna deze uit productie ging.
De modelnaam leek dood en begraven, totdat Ford in 2020 de nieuwe Puma introduceerde. De nieuwe creatie kreeg de bekende ‘poemakoplampen’ aangemeten. Dit was naast de naam het enige wat de twee Fords gemeen hadden. De nieuwe Puma is namelijk een (compacte) SUV / cross-over. Daarmee lijkt de Amerikaanse autoproducent in te spelen op de marktvraag.
Voordelen Ford Puma Private lease
- Tweede leven van een klassieke Ford
- Geen gedoe: zorgeloos rijden voor een vast bedrag per maand
- Onderhoud, verzekering en belasting inbegrepen
- Geen spaargeld nodig
- Degelijke en rijke uitrusting
- Sportief
De Ford Puma in een notendop
- 0 tot 100 tussen 9,8 en 6,7 seconden
- Tussen 125 – 200 pk en 170 – 320 Nm
- Vanaf standaarduitvoering rijk uitgerust
- Veelzijdig: in veel stijlen te verkrijgen
- Bovengemiddeld stuurgevoel en stevige wegligging
De Ford Puma Prive leasen
Met private lease rijd je in een nieuwe Ford Puma zonder zelf de auto aan te schaffen en dus een hele grote investering te hoeven doen. De Ford is van de leasemaatschappij die ook betaalt voor de wegenbelasting, verzekering, onderhoud, banden, reparaties en pechhulp. Voor een vast maandbedrag rij je dus een nieuwe auto en regelt de leasemaatschappij alles voor je. Geen gedoe, de kosten zijn overzichtelijk en je hoeft je niet druk te maken over de restwaarde van de auto. Goed geregeld dus!
Ontdek de Ford Puma als lease auto
Design
Ford heeft bij de herintroductie van de Puma gekozen voor een gedurfd design. Buiten de bekende koplampen die dus al eerder verschenen op de oude Puma, is niets bij het oude gebleven. De Amerikanen reppen over een stijlvol begin aan een nieuwe ‘designidentiteit’. De Puma is volgens Ford een cross-over die op een SUV-geïnspireerd is. De auto koppelt praktische eigenschappen aan een ‘verleidelijk ontwerp’.
Dit ontwerp werd gevonden door een competitie die opgezet werd door Ford onder hun designers. De autoproducent gaf de opdracht mee om de toekomstige klanten ‘de mooiste auto die ze ooit hebben gehad’ te geven. Allerlei sketches kwamen binnen, van ruwe lijnen tot volledig uitgewerkte auto’s. Één design (van de Koreaanse designer Woosung Lee) stak boven het maaiveld uit en werd daadwerkelijk de basis van de nieuwe Ford Puma.
Uitrusting
De Ford Puma is vanaf zijn standaarduitrusting, de Titanium-uitvoering, zeer rijk uitgerust. Het volgende is al aanwezig in deze versie van de cross-over:
- 17 inch Designer velgen met 8-spaaks sierdeksel
- Achteruitrijcamera
- Airbags voor en zij voor bestuurder en voorpassagiers met Side Air Curtain airbags
- Airconditioning
- Cruise Control met speedlimiter
- Ambient lighting – LED interieurverlichting
- Automatisch grootlicht
- Drive Mode Selector en EcoCoach
- Elektrisch bedienbare portierramen voor en achter incl. one-touch up/down functie
- Geavanceerde parkeerassistent inclusief parkeersensoren voor en achter
- Gedeeltelijk verwarmbare voorruit
- Intelligent Speed Assistance (herkent snelheidsborden)
- IVD/Traction Control/ABS/ESC incl. Hill Hold en Hill Start Assist
- MegaBox – ruim 80 liter extra opbergruimte met afvoerplug onder de laadvloer
- Radio met 6 luidsprekers, DAB+ en 2x USB
- Pre-collision Assist met Post Impact Braking, Lane Keeping Aid en Lane Departure Warning
- Sportstoelen voor met 6-weg verstellingvoor bestuurder en 2-weg voor passagier
- SYNC 3 met Apple CarPlay en Android Auto: 8 inch touchscreen met Smartphone Mirroring
Veiligheidssystemen
De Ford Puma is voorzien van de nieuwste systemen om de auto zo comfortabel mogelijk te maken. Ook aan moderne veiligheidssystemen is gedacht in de cross-over.
De Pre-Collision Assist met Pedestrian Detection ontdekt aankomend verkeer door middel van de geïnstalleerde camera. Dit geldt zowel voor voertuigen, fietsers en voetgangers. Het systeem waarschuwt de bestuurder. Wanneer deze niet tijdig reageert, grijpt het systeem in door te remmen. Hierdoor kunnen frontale botsingen worden voorkomen of minder erg worden gemaakt.
In het verlengde hiervan is de Emergency Brake Assist ontworpen. Dit systeem zorgt ervoor dat het maximale remvermogen beschikbaar is voor de Puma wanneer een noodsituatie wordt gedetecteerd.
Het Tyre Pressure Monitoring System is in het leven geroepen om te detecteren wanneer je onderweg bandenspanning verliest. Als dit het geval is waarschuwt het systeem de bestuurder met een oplichtend pictogram op het dashboard. Met de FordPass-app is het ook mogelijk deze meldingen op je telefoon te ontvangen.
Electronic Stability Control is er om de controle en het overzicht te bewaren. Wanneer het systeem met zijn geavanceerde sensoren van het antiblokkeerremsysteem en het Traction Control-systeem detecteert dat de auto grip verliest wordt dit gecorrigeerd via remimpulsen op afzonderlijke wielen. Hiermee wordt de stabiliteit terug gevonden.
Technologisch comfort
Ook aan extra comfort heeft Ford gedacht met deze systemen. Deze technologische features helpen je tijdens het parkeren en rijden en maken het daarmee makkelijker voor je.
Met Active Park Assist is parkeren niet meer die nerveuze bezigheid die het ooit was. Het systeem van de Puma herkent geschikte parkeerplaatsen en kan je er vervolgens automatisch insturen. Met de achteruitcamera kun je in de gaten houden hoe de auto stuurt en kun je controle houden.
Samenwerkend met de Active Park Assist is ook de Cross Traffic Alert geïnstalleerd. Terwijl je de parkeerplaats verlaat wordt je zicht uitgebreid door de sensoren van dit systeem. Wanneer voertuigen naderen wordt de bestuurder gewaarschuwd.
De Ford Co-Pilot360 maakt iedere rit comfortabel. Het systeem combineert meerdere technologieën die in harmonie samenwerken. Adaptieve cruise control zorgt ervoor dat je altijd de juiste afstand van je voorganger bewaard zonder daar zelf iets voor te hoeven doen. Deze functie is uitgebreid met Stop and Go, wat betekent dat de auto uit zichzelf stopt en weer start.
Tevens herkent het systeem verkeersborden en past het de snelheid daarop aan, wanneer je dit wilt. Deze snelheid wordt ook altijd getoond op het instrumentarium. Ook tijdelijke verkeersborden worden herkent. Bij een situatiewisseling wordt de bestuurder gewaarschuwd met een signaal.
Rijdynamiek op maat
Om de auto zo dynamisch en veelzijdig mogelijk te maken heeft Ford vijf rijstanden geïnstalleerd in de Puma. Deze kun je aanpassen op de omstandigheden en je rijbehoeftes. Je past de besturing, koppelreactie en schakelstijl aan met het systeem.
Op het instrumentarium zie je in verschillende kleurthema’s voor welke stand je hebt gekozen. De aanwezige opties zijn: Normal, ECO, Sport, Comfort, Eco-Comfort, Slippery en Trail.
Transmissie
In de Puma heb je, afhankelijk van de uitvoering die je kiest, twee opties wanneer het gaat om de transmissie van de auto. Zo kun je kiezen voor de handgeschakelde versnellingsbak met zes versnellingen. Deze is geoptimaliseerd om zo geruisloos, precies en gemakkelijk mogelijk te schakelen. Tevens is de transmissie geënt op het verminderen van het brandstofverbruik.
De andere transmissieoptie is de automatische versnellingsbak. Dit wordt door Ford EcoBoost Hybrid Powershift genoemd en beschikt over zeven versnellingen. De transmissie beschikt over een dubbele koppeling en is mede hierdoor enorm soepel in gebruik. Ook het lichtgewicht ontwerp en de overbrengingsverhoudingen dragen hier een steentje aan bij.
Comfortabele extra’s
Uiteraard is de Ford Puma te leasen met allerlei verschillende uitrustingsniveau’s. Dit begint bij het Titanium-model, en is uit te breiden tot de ST-Line X. We behandelen enkele handige en prettige features die het comfort en rijplezier verhogen.
Verwarmbare voorstoelen en stuurwiel zijn een ideale feature in de koude maanden van het jaar. Je kunt hierbij voor de stoelen uit drie verwarmingsstanden kiezen. Daarnaast kun je met de FordPass-app je auto van een afstand aanzetten en verwarmen. Op die manier zorg je ook voor een ijsvrije ruit voor je vertrekt. Deze upgrade is beschikbaar vanaf het ST-Line model, of zijn los bij te bestellen.
Ook een panoramadak is een mogelijkheid bij de Ford Puma. Dit kan vanaf de ST Line-uitvoering. Met dit panoramadak dat het standaard stalen dak vervangt laat je het licht binnen. De eerste helft van het dak is elektrisch bedienbaar, waarna je het dak kan kantelen en verder naar achter kan schuiven. Ook kun je het glas openen om frisse lucht binnen te laten.
Vanaf de Titanium-modellen kun je kiezen voor massagestoelen in de Puma. Deze bieden je een ontspannende massage aan die je kunt aanzetten in drie verschillende standen. Zo zijn ook de langere ritten een genot om te maken met de cross-over.
Ben jij een echte audiofiel? Dan moet je gaan voor het Bang & Olufsen Audiosysteem. Dit kan vanaf het ST-Line X-model. Deze 10 luidsprekers van 575 watt zijn speciaal voor de Puma afgesteld door de geluidstechnici van het toonaangevende audiobedrijf. Je kunt kiezen tussen ontspannen, energiek, warm of helder geluid.
FordPass-app
De FordPass-app is in het leven geroepen om jouw Ford te verbinden aan jou, zelfs als je niet in de auto zit. Je kunt met de app namelijk toegang verschaffen tot de Puma op afstand. Ook kun je de locatie van de cross-over volgen.
Verkeersinformatie wordt via de app naar het navigatiesysteem van je auto gestuurd, waardoor je files kunt vermijden. Tenslotte ontvang je op de app updates over de (technische) staat van de auto. Zo ben je direct op de hoogte van eventuele problemen, waardoor je deze direct kan (laten) verhelpen.
Koplampen
De LED-koplampen zijn bij de Puma beschikbaar vanaf de standaarduitrusting. De koplampen, die in de bekende poema-vorm zijn ontworpen, bieden een intens en precies lichtpatroon. Een opvallende feature van deze verlichting is dat het de bocht die je maakt verlicht wanneer je het stuur meer dan dertig graden draait.
Interieur en multimedia
Het infotainmentsysteem van de Ford Puma is van alle moderne gemakken voorzien. Het 8 inch-touchscreen is met druk- en veegbewegingen intuïtief te bedienen.
Daarnaast is een van de eyecatchers het 12,3 inch LCD-instrumentariumscherm. Deze presenteert precies de informatie die jij wilt zien en is daarom ontzettend veelzijdig. Daarbij kun je de voorkeursinstellingen van verschillende bestuurders programmeren. De kleur en configuratie van het scherm verandert mee met de verschillende rijmodi.
Apple CarPlay/Android Auto
Daarnaast is ook Apple CarPlay/Android Auto beschikbaar in het systeem van de Puma vanaf de standaard Titanium-uitvoering. Met behulp van de smartphone replicatie zijn je favoriete apps te bedienen op het touchscreen.
FordPass Connect
De Ford Puma is beschikbaar met een FordPass Connect modem. Hierdoor heb je de beschikking over 4G wifi (maximaal 10 apparaten) en real time verkeersinformatie binnen je navigatiesysteem. Daarmee kun je dus makkelijk files vermijden. In het geval van een ongeluk neemt het systeem via eCall contact op met de alarmcentrale en geeft het direct je locatie door.
Draadloos opladen
Ben je al die draden ook zo zat? In de Puma kun je devices compleet draadloos opladen. Tevens is Apple CarPlay / Android Auto draadloos te bedienen via het Ford SYNC 3 systeem.
Bagageruimte en opbergruimte
Met een bagageruimte van 456 liter is de Ford Puma een van de koplopers in zijn klasse. Wanneer je de achterbank naar beneden klapt krijg je de beschikking over 1216 liter.
Naast de grote kofferbak heeft de Puma een handige feature om nog meer bagage in kwijt te kunnen. Onder de laadvloer van de kofferbak is namelijk de zogenaamde ‘MegaBox’ te vinden. Deze extra ruimte biedt 80 liter extra ruimte. Door de waterdichte voering en aftapplug is de ruimte erg makkelijk schoon te maken. Dit maakt de MegaBox geschikt om bijvoorbeeld vieze schoenen of modderige sportkleding in te vervoeren.
Aandrijving Ford Puma
De aandrijving van de Puma valt op het bordje van de 1.0 liter EcoBoost Hybrid-driecilinder van Ford die 125 pk en 210 Nm koppel produceert. Het betreft een mild-hybrid systeem, dat wil zeggen dat er een (kleine) elektromotor aanwezig is die de benzinemotor ondersteunt bij taken als acceleratie. Deze motor wordt aangedreven door energie die gewonnen wordt door middel van regeneratief remmen. Dit systeem zorgt tevens voor een zuinigere motor.
Ford Puma Uitvoeringen
Onderstaande lijst zijn de op dit moment beschikbare uitvoeringen van de Opel Puma.
- Ford Puma EcoBoost Hybrid Titanium
- Ford Puma EcoBoost Hybrid ST-Line
- Ford Puma EcoBoost Hybrid ST-Line X
Ford Puma Titanium VS ST-Line
De Titanium en ST-Line uitvoeringen van de Ford Puma worden het meest verkocht/geleast. Waarom zou je de ST-Line over de Titanium kiezen, of andersom? Beide uitvoeringen worden geleverd met een 1.0 liter EcoBoost Hybrid-driecilinder met 125 pk (92 kW) en 210 Nm.
Kies je voor de Titanium uitvoering, dan kies je voor de eenvoudigste uitrusting. Ga je voor de ST-Line uitvoering, dan zijn deze zaken inbegrepen die je niet terugziet op de Titanium uitvoering:
- Telefoonvoorbereiding lader
- Parkeerinformatie achter door middel van radar
- Instrumentatie configureerbaar
- Ventilatiesysteem met digitaal scherm en een pollenfilter ontbrandingsmotor en motor verwarming
- Volledig automatische airconditioning
- Achteruitkijkspiegel met auto-dimstand
- Elektrisch verwarmde voorruit
- 17 inch lichtmetalen velgen
- Smart kaart / sleutel automatisch, inclusief start zonder sleutel en inclusief programeerbare instellingen
- Privacy glas achter en achter zijkant
- Start knop
- Zwart accent rond zijramen
Veelgestelde vragen over de Ford Puma
Ford private lease
Ford is een van de oudste en grootste autoproducenten wereldwijd. Henry Ford richtte het bedrijf in 1903 op in Detroit, Verenigde Staten. De Amerikanen hebben een aantal iconische auto’s gebouwd zoals de Ford Fiesta en Focus. De auto’s van Ford staan voor kwaliteit en zijn niet voor niets enorm populair. De ‘reïncarnatie’ van de Puma is een van de nieuwste succesnummers die is toegevoegd aan het modellengamma van het bedrijf uit Michigan.
Ford private lease aanbiedingen
Natuurlijk kun je op Auto Review Private Lease ook het private lease aanbod van andere Ford modellen vergelijken. Gebruik onderstaande links om de private lease aanbiedingen van verschillende populaire Ford modellen te bekijken.
Wil je graag een totaaloverzicht van alle Ford private lease modellen met prijzen zien? Bekijk dan hier alle Ford private lease modellen met prijzen.
Ford Puma private lease: dit moet je weten
Zo werkt private lease
- Je zoekt een auto uit via onze onafhankelijke vergelijker
- Je vult je gegevens in bij de aangesloten aanbieder
- De offerte ontvang je per e-mail
- Akkoord? Dan kun je de overeenkomst ondertekenen
- Jouw private lease auto wordt bij je afgeleverd op de afgesproken datum
Wat is er inbegrepen bij private lease?
Bij private lease ontvang je natuurlijk de door jou gekozen auto. Daarnaast zijn de kosten voor verzekering, belasting en onderhoud inbegrepen. De brandstof en/of stroom betaal je zelf.
Is private lease voordelig?
Private lease is over het algemeen verstandiger en voordeliger dan het kopen van een auto met geleend geld.
Het volledig zelf kopen van een auto is onderaan de streep over het algemeen het goedkoopst. Bij private lease betaal je ook voor gemak en zekerheid.
Welke private lease aanbieder moet ik kiezen?
We raden je iedere aanbieder binnen onze prijsvergelijkers aan. We vinden het namelijk belangrijk om alleen met betrouwbare private lease aanbieders samen te werken.