BMW 630i Coupé en Cabrio met 3.0 liter zescilinder
BMW levert binnenkort de 6-serie ook als 630i. Deze 630i wordt geleverd met een 3.0 liter zes-in-lijn met 258 pk. De 630i wordt geleverd als Coupé en als Cabriolet en is een waardevolle aanvulling op de 6-serie.
Met de 630i grijpt BMW terug naar het verleden. In de jaren ’70 had BMW al een 6-serie Coupé in het programma. Daarbij was de 3.0 zescilinder een ontzettend populair model. Nu grijpt BMW terug naar het verleden en komt men opnieuw met een 3.0 liter zescilinder in de 6-serie.
Sportieve prestaties
Onder de motorkap ligt een compleet nieuwe 3.0 liter zes-in-lijn. Deze levert een vermogen van 258 pk en een koppel van 300 Nm (bij 2.500 tpm). De prestaties liegen er ook niet om want in slechts 6,5 seconden bereikt de 630i Coupé de 100 km/h grens. De Cabriolet doet er 6,9 seconden over. Met automaat verloopt het allemaal wat langzamer. Je moet dan 6,7 seconden (Coupé) en 7,2 seconden (Cabriolet) geduld hebben om op 100 km/h te komen. De topsnelheid van alle uitvoeringen ligt op een begrensde top van 250 km/h.
Onder de motorkap ligt een compleet nieuwe 3.0 liter zes-in-lijn. Deze levert een vermogen van 258 pk en een koppel van 300 Nm (bij 2.500 tpm). De prestaties liegen er ook niet om want in slechts 6,5 seconden bereikt de 630i Coupé de 100 km/h grens. De Cabriolet doet er 6,9 seconden over. Met automaat verloopt het allemaal wat langzamer. Je moet dan 6,7 seconden (Coupé) en 7,2 seconden (Cabriolet) geduld hebben om op 100 km/h te komen. De topsnelheid van alle uitvoeringen ligt op een begrensde top van 250 km/h.
Actie
De vernieuwde Volkswagen ID.4
Ontdek onze krachtige, volledig elektrische SUV met een rijbereik tot 572* km.
En dat voor een vriendenprijs!
Diverse versnellingsbakken
De 3.0 liter is te koppelen aan diverse transmissies. Standaard wordt de 630i geleverd met een handgeschakelde zesbak. Als optie is er dan de keuze voor een automaat of een SMG-automaat waarmee met knopjes op het stuur te schakelen is.
De 3.0 liter is te koppelen aan diverse transmissies. Standaard wordt de 630i geleverd met een handgeschakelde zesbak. Als optie is er dan de keuze voor een automaat of een SMG-automaat waarmee met knopjes op het stuur te schakelen is.
Verschil met de 645i
Niet alleen motorisch is de 630i anders dan de 645Ci. Het is ook zichtbaar in de uitvoeringen. Zo wordt de 630i standaard geleverd met andere 17” lichtmetalen wielen, is de uitlaat rond in plaats van ovaal en zijn de spijlen in de kenmerkende ‘BMW nieren’ zwart in plaats van chroom gekleurd. In het interieur valt op dat de stoelen niet geheel met leer maar deels met leer en deels met stof bekleed zijn. Bovendien is de 630i maar liefst 120 kg lichter dan de 645Ci.
Niet alleen motorisch is de 630i anders dan de 645Ci. Het is ook zichtbaar in de uitvoeringen. Zo wordt de 630i standaard geleverd met andere 17” lichtmetalen wielen, is de uitlaat rond in plaats van ovaal en zijn de spijlen in de kenmerkende ‘BMW nieren’ zwart in plaats van chroom gekleurd. In het interieur valt op dat de stoelen niet geheel met leer maar deels met leer en deels met stof bekleed zijn. Bovendien is de 630i maar liefst 120 kg lichter dan de 645Ci.
Eind dit jaar in Nederland en Belgie
In september 2004 zal de BMW 630i als Coupé en Cabriolet op de Duitse markt verschijnen. Een paar maanden later zal ook de rest van Europa volgen. Daarnaast zal de 3.0 zes-in-lijn ook leverbaar worden in andere BMW modellen waaronder de 1-serie!
In september 2004 zal de BMW 630i als Coupé en Cabriolet op de Duitse markt verschijnen. Een paar maanden later zal ook de rest van Europa volgen. Daarnaast zal de 3.0 zes-in-lijn ook leverbaar worden in andere BMW modellen waaronder de 1-serie!
Tip
Geniet van je auto én bespaar geld
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.