Opvolger 206 CC: Peugeot 207 CC
Peuget breidt het gamma van de 207 uit met de 207 CC. De compacte Coupé-Cabriolet zal vanaf het voorjaar van 2007 leverbaar zijn. Peugeot levert de 207 CC vanaf het begin met een drietal motoren waaronder een dieselmotor. De 207 CC volgt zijn succesvolle voorganger - de 206 CC - op.
206 CC is belangrijke speler in de markt
Dat het een succes werd bleek wel uit de verkoopcijfers. De totale markt voor Coupé-Cabriolet modellen groeide met een factor negen, naar een totaal van 150.000 eenheden in 2005. Peugeot heeft een belangrijk aandeel gehad in deze verkoopcijfers. Totaal verkocht het merk met de leeuw maar liefst 360.000 exemplaren van de 206 CC (periode 2000-2006). Maar met de komst van de 207 was al snel duidelijk dat ook de 206 CC een opvolger zou krijgen. Na een eerste preview in de vorm van een in Parijs gepresenteerde conceptcar staat de productierijpe 207 CC vanaf het voorjaar van 2007 bij de dealers.
Familiair design
Het design van de 207 CC heeft duidelijke familietrekken met zijn 3- en 5-deurs broertjes. Het front deelt de 207 CC met de sportieve versies van de 207. De lengte meet 4.04 m, de breedte 1.75 m en de hoogte bedraagt 1.40 m. Daarmee is de 207 CC ruim 7 cm lager dan de hatchback-varianten waarmee de sportievere inslag wordt benadrukt. Kenmerkende cabrioletdetails zijn de verchroomde rollbars en de relatief lange kofferbak. Zijn ontwerp dankt de 207 CC aan het Centre de Style Peugeot waar de auto ontworpen is.
Stalen klapdak
We kunnen stellen dat het grootste deel van de 207 CC geheel in eigen huis ontwikkeld is. Want behalve het design is ook de gehele dakconstructie afkomstig uit de keuken van Peugeot. De dakconstructie is afgeleid van de 206 CC, maar verschilt op het gebied van gebruiksgemak. Zo hoeft het dak niet meer handmatig te worden ontgrendeld en volstaat een druk op de knop om het dak te openen en te sluiten. In 25 seconden kan de 207 CC worden omgetoverd van een Coupé naar een Cabriolet en vice versa.
Veiligheid
Om ook de veiligheid van de inzittenden te kunnen garanderen moesten de nodige aanpassingen worden gedaan. De carrosseriestructuur van de 207 CC is voorzien van een aantal verstevigingen die het ontbreken van een vast dak compenseren en de gevolgen van een frontale aanrijding beperken. Vooral het voorruitframe en de dorpels zijn voorzien van extra verstevigingen. Verder is de 207 CC uitgerust met actieve rollbars. Een elektronische regeleenheid herkent een kritieke situatie, registreert de kantelhoek en -snelheid en activeert binnen 25 milliseconden het pyrotechnische systeem dat de rollbars omhoog drukt. Deze schieten binnen 175 milliseconden 200 mm omhoog. Naast de actieve rollbars en het versterkte voorruitframe is iedere 207 CC uitgerust met
twee frontairbags, twee dubbele zijairbags en een knieairbag in de stuurkolom.
Drie motoren
Vanaf de introductie zal Peugeot de 207 CC leveren met een drietal motoren; twee benzine- en één dieselmotor. De benzinemotoren zijn nagelnieuw en ontwikkeld in samenwerking met BMW. De eerste is de 120 pk sterke 1.6 16V benzinemotor. Gevolgd door de inmiddels bekende 1.6 16V THP motor die we ook kennen uit de nieuwe Mini en de 207 3- & 5-deurs. De motor is goed voor een vermogen van 150 pk en zal garant staan voor lekker vlotte prestaties. Dieselen kan met de 1.6 16V HDiF dieselmotor die garant staat voor een vermogen van 110 pk. Alle motoren zijn standaard gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak.
Voorjaar 2007 bij de dealers
Het gamma van de 207 CC en de uitrusting van de verschillende niveaus worden in februari bekendgemaakt. Dan zijn ook de prijzen bekend. De publieksintroductie van de 207 CC vindt plaats op de Autosalon van Genève. Eind maart, begin april wordt de Peugeot 207 CC bij de dealers verwacht.
Tip
Geniet van je auto én bespaar geld
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.