Hieraan merk je dat je in de goedkoopste Porsche Macan Electric rijdt
Voortaan heb je al voor 85.300 euro een Porsche Macan Electric. Nog altijd een smak geld, maar desondanks is deze prijs lager dan ooit. Daar lever je wel wat voor in.
De elektrische Porsche Macan had altijd vierwielaandrijving. Porsche introduceert nu een versie met alleen achterwielaandrijving. En dat doet wonderen voor de prijs. Want die ligt 3600 euro lager dan die van het voormalige instapmodel, de Macan 4 Electric (vanaf 88.900 euro).
Je verlies dus de vierwielaandrijving. Maar met de komst van de nieuwe achterwielaandrijver win je ook wat, namelijk actieradius. De Macan 4 komt op een volle batterij 612 kilometer ver, de uitvoering zonder 4x4 gooit hier 29 kilometer bovenop (641 km in totaal). Beide hebben een batterijcapaciteit van 100 kWh.
Nog een minpunt en een pluspunt
Als je minder hoeft te betalen, moet je vaak wat inleveren. Behalve de vierwielaandrijving is dat vermogen. De nieuwe instapper van de elektrische Macan heeft met Launch Control 360 pk en 563 Nm. Onder normale omstandigheden heb je 340 pk tot je beschikking. Nog altijd prima cijfers, vanuit stilstand zit je in 5,7 seconden op 100 km/h. Voorheen stapte je in met 408 pk.
Zodra je wegenbelasting voor een EV moet gaan betalen, profiteer je van het lagere gewicht van de nieuwe instap-Macan. Hij weegt 110 kg minder dan de Macan 4 Electric.
Blijf op de hoogte van alle auto-ontwikkelingen met onze gratis wekelijkse nieuwsbrief.
Ook nieuw: Porsche Macan 4S Electric
Ook de Porsche Macan 4S Electric is nieuw. Die komt met een vermogen van 516 pk met overboost tussen de Macan 4 (408 pk) en de Macan Turbo (639 pk) te staan. Met Launch Control bedraagt het koppel 820 Nm en neemt het 0-100-sprintje slechts 4,1 seconden in beslag. De actieradius bedraagt 606 kilometer.
Porsche voegt verder voor alle uitvoeringen van de Macan een nieuwe kleur toe: Slate Grey Neo. Ook kun je je Macan voortaan laten uitrusten met een offroad designpakket. Dit bestaat uit een aangepaste voorbumper met grotere aanrijhoek. En in combinatie met adaptieve luchtvering verhoogt het de bodemvrijheid met 10 mm.