De Volkswagen ID.7 is duur, maar deze 2 concurrenten zijn nog duurder
De Volkswagen ID.7 is niet goedkoop, maar hij zit wel goed in zijn spullen. Bewapend met onze rekenliniaal duiken we in de prijslijsten van zijn concurrenten.
Volkswagen ID.7
Soms vergeten we hoe gierig Duitse automerken kunnen zijn. Het feit dat de ID.7 adaptieve cruise control heeft, beschouwden we eerst niet als iets speciaals. Maar zowel bij Mercedes als BMW moet-ie van de optielijst komen. Maar Volkswagen kan er zelf ook wat van, want het brengt de warmtepomp los in rekening. Zelfs Mercedes en BMW durven dat niet te flikken.
Zin in meer prijsvergelijkingen? Meld je aan voor onze nieuwsbrief!
Verder zit de ID.7 goed in zijn spullen, met een 360-gradencamera en koplampen met matrix-functie. Over die geavanceerde koplampen is collega Gert zo enthousiast in zijn review van de Volkswagen ID.7, dat we die ook aanvinken bij zijn concurrenten. Wat dan vooral opvalt, is dat de Ioniq 6 nog meer luxe biedt dan de ID.7 en dat voor een lagere prijs. Logisch ook, want Hyundai is geen Duits automerk …
Ontdek onze krachtige, volledig elektrische SUV met een rijbereik tot 572* km.
En dat voor een vriendenprijs!
Volkswagen ID.7
(77 kWh, 617 km, 286 pk)
- Pro Business-uitvoering: 61.490 euro
- Adaptieve cruise control: standaard
- Koplampen met matrix-functie: standaard
- 360-gradencamera: standaard
- Warmtepomp: 1090 euro
- Trekhaak (1000 kg): 1090 euro
- Totaalprijs: 63.670 euro
Duurder: Mercedes EQE
Met een basisprijs van 69.928 euro lijkt de Mercedes EQE nauwelijks duurder dan de ID.7, maar zo’n EQE 300 is het kneusje van de prijslijst. Opties als de 360-gradencamera en de koplampen met matrix-functie zijn voor die versie niet leverbaar, terwijl adaptieve cruise control in een peperduur pakket zit. Vreemd genoeg kun je de trekhaak gratis aanvinken.
Mercedes EQE 300
(89 kWh, 606 km, 245 pk)
- Business Edition-uitvoering: 69.928 euro
- Adaptieve cruise control: 6050 euro
- Koplampen met matrix-functie: niet leverbaar voor deze versie
- 360-gradencamera: niet leverbaar voor deze versie
- Warmtepomp: standaard
- Trekhaak (750 kg): 0 euro
- Totaalprijs: 75.978 euro
Duurder: BMW i4
Bij BMW moeten alle systemen (afgezien van de warmtepomp) van de optielijst komen. Maar we schrikken niet van de bedragen. De BMW i4 blijkt ongeveer even duur als de Volkswagen ID.7. Dan moet je wel genoegen nemen met een kleinere range en sowieso een kleinere auto in het algemeen. Maar dan rijd je wel in een BMW …
BMW i4
(68 kWh, 483 km, 286 pk)
- eDrive35-uitvoering: 59.365 euro
- Adaptieve cruise control: 523 euro
- Koplampen met matrix-functie: 1815 euro
- 360-gradencamera: 995 euro
- Warmtepomp: standaard
- Trekhaak (1600 kg): 1175 euro
- Totaalprijs: 63.873 euro
Goedkoper: Hyundai Ioniq 6
Je rijdt al in een Hyundai Ioniq 6 voor 45.895 euro, maar voor een uitvoering met de grote batterij (77,4 i.p.v. 53 kWh) en een versie die de ID.7 Pro Business qua luxe overtreft, betaal je 58.895 euro. De warmtepomp is bij de prijs inbegrepen en de trekhaak is een dealeraccessoire van 919 euro, dus onder de streep ben je 4 mille goedkoper uit.
Hyundai Ioniq 6
(77,4 kWh, 614 km, 229 pk)
- Lounge-uitvoering: 58.895 euro
- Adaptieve cruise control: standaard
- Koplampen met matrix-functie: standaard
- 360-gradencamera: standaard
- Warmtepomp: standaard
- Trekhaak (1500 kg): 919 euro
- Totaalprijs: 59.814 euro
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.