Prijsvergelijking: Honda ZR-V is prijzig, maar het kan nóg duurder

Prijsvergelijking: Honda ZR-V is prijzig, maar het kan nóg duurder

Als je de stevige prijs van de nieuwe Honda ZR-V kunt betalen, krijg je dan ook meteen alle luxe die je hartje begeert? Want met 48.375 euro op zak ben je ook meer dan welkom bij andere automerken …

Honda ZR-V Full Hybrid

De Honda ZR-V is een volwaardige hybride, dus hij rijdt korte stukjes op stroom en een automaat is standaard. De basisuitvoering heeft de veelbelovende naam Elegance en is voorzien van de belangrijkste opties, namelijk adaptieve cruise control, een achteruitrijcamera, stoelverwarming en onder­steuning voor Apple CarPlay en Android Auto. Er bestaan nog luxere versies met een Bose-audiosysteem en een elektrische kofferklep, maar die worden ons te duur.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws uit de autowereld? Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Ontvang wekelijks het laatste autonieuws, de beste tests en af en toe een aanbieding.

In dit artikel focussen we ons dan ook op de uitrusting van de basisversie van 48.375 euro. De meerprijs van de trekhaak vermelden we er los bij. De Honda blijkt weliswaar prijzig, maar ook weer niet schandalig duur.

Honda ZR-V Full Hybrid

(full hybrid, 184 pk, 5,7 l/100 km)

  • Elegance-uitvoering: 48.375 euro
  • Adaptieve cruisecontrol: standaard
  • Achteruitrijcamera: standaard
  • Stoelverwarming: standaard
  • Apple CarPlay en Android Auto: standaard
  • Wegklapbare trekhaak (750 kilo): 1600 euro
  • Totaalprijs: 49.975 euro
Prijsvergelijking: Honda ZR-V is prijzig, maar het kan nóg duurder
Prijsvergelijking: Honda ZR-V is prijzig, maar het kan nóg duurder

Goedkoper: Corolla Cross Hybrid

De hybride Toyota Corolla Cross begint al bij 36.695 euro, maar dan krijg je de 1.8 met 140 pk. Aangezien de ZR-V 184 pk heeft, rekenen wij met de 197 pk sterke 2.0 (vanaf 40.695 euro). Toyota levert zaken als adaptieve cruise control, een parkeercamera en telefoonkoppeling standaard. Alleen de gewenste stoelverwarming dwingt ons in de 2 mille duurdere Style-uitvoering.

Toyota Corolla Cross Hybrid 2.0

(full hybrid, 197 pk, 5,1 l/100 km)

  • Style-uitvoering: 42.695 euro
  • Adaptieve cruisecontrol: standaard
  • Achteruitrijcamera: standaard
  • Stoelverwarming: standaard
  • Apple CarPlay en Android Auto: standaard
  • Afneembare trekhaak (750 kilo): 1402 euro
  • Totaalprijs: 44.097 euro
Prijsvergelijking: Honda ZR-V is prijzig, maar het kan nóg duurder
Prijsvergelijking: Honda ZR-V is prijzig, maar het kan nóg duurder

Duurder: Volkswagen Tiguan

Volkswagen verkoopt de Volkswagen Tiguan niet met een hybride aandrijflijn, dus moet je een lastige knoop doorhakken: wordt het een gewone viercilinder turbomotor met 150 pk en een DSG-automaat, of de nog duurdere plug-in hybride met een stekker? Welke keus je ook maakt, weet dat je onder de streep in beide gevallen duurder uit bent dan met de Honda ZR-V.

Volkswagen Tiguan 1.5 TSI DSG

(viercilinder turbo, 150 pk, 6,6 l/100 km)

  • Life-uitvoering: 48.290 euro
  • Adaptieve cruisecontrol: standaard
  • Achteruitrijcamera: 430 euro
  • Stoelverwarming: 390 euro
  • Apple CarPlay en Android Auto: standaard
  • Wegklapbare trekhaak (1800 kilo): 1230 euro
  • Totaalprijs: 50.340 euro
Prijsvergelijking: Honda ZR-V is prijzig, maar het kan nóg duurder
Prijsvergelijking: Honda ZR-V is prijzig, maar het kan nóg duurder

Goedkoper: Renault Austral

Renault lepelt zijn hybride aandrijflijn met 200 pk in steeds meer modellen. Net als bij Volkswagen moet je sommige opties los afrekenen, maar met een basisprijs van 43.830 euro heb je een behoorlijke buffer voordat je in de prijsregionen van Honda en VW komt. Een praktisch argument om voor de hybride Renault Austral te kiezen, is het trekgewicht van 1500 kilo.

Renault Austral E-Tech Full Hybrid

(full hybrid, 200 pk, 4,6 l/100 km)

  • Techno-uitvoering: 43.830 euro
  • Adaptieve cruisecontrol: 1200 euro
  • Achteruitrijcamera: standaard
  • Stoelverwarming: 600 euro
  • Apple CarPlay en Android Auto: standaard
  • Afneembare trekhaak (1500 kilo): 1190 euro
  • Totaalprijs: 46.820 euro
Bart Smakman
Door Bart Smakman

Test graag elektrische auto's omdat ze zo soepel rijden en er veel valt te ontdekken. Wat is bijvoorbeeld de actieradius in de praktijk en hoe verloopt het snelladen? Vindt dat elke auto stoelverwarming moet hebben, want er bestaat geen groter genot. Lees meer »

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties