Top en flop - het goede en slechte autonieuws van week 25 (2023)
Vrijdagmiddag, half vijf. Computer uit, de deur van je werkplek kan achter je dicht, het weekend is begonnen. Op Autoreview.nl blikken we terug op een week waarin Volkswagen ons blij maakt en stationwagons slecht in het nieuws komen. Goed nieuws, slecht nieuws. Top en flop.
+ Top – Volkswagen doet vervelende touchknoppen in de ban
De beruchte touchknoppen van Volkswagen zijn sinds hun introductie een doorn in het oog van veel Volkswagen-rijders en autojournalisten (we hebben wat afgemopperd). Zelfs de baas van Volkswagen geeft nu toe dat de knoppen een vergissing waren en moeten verdwijnen.
+ Top – De Alpine A110R is levensgevaarlijk op een goede manier
De Alpine A110R is levensgevaarlijk. Dat wil zeggen: de jonge scooterrijder die minutenlang voor ons reed, keek zo vaak bewonderend om dat we op een gegeven moment vreesden dat hij tegen zijn voorligger zou klappen. Lees de hele test van de Alpine A110R.
+ Top – Toyota doet er alles aan om EV’s beter te maken
Automerken bedenken allerlei manieren om de actieradius van hun elektrische auto’s te vergroten. Dat gaat van nieuwe batterijsamenstellingen tot speciale velgen die de stroomlijn verbeteren. De nieuwste innovatie is van Toyota, dat AI wil inzetten om de actieradius van zijn EV’s te vergroten.
Ontdek de verrassend ruime ID.3 met sportief design en een rijbereik tot 595* km.
En dat voor een vriendenprijs!
- Flop – Dacia dekt zich nu al in voor de specs van de elektrische Sandero
Dacia is het automerk van de scherpe prijzen en wil die reputatie bij de nieuwe elektrische Dacia Sandero graag behouden. Zo'n goedkope elektrische auto komt echter wel met enkele belangrijke mitsen en maren …
- Flop – Mercedes verkiest looks boven liters bij nieuwe E-klasse Estate
Je kijkt naar het fraaie achterwerk van de nieuwe Mercedes E-klasse Estate. Weet dat de schuine achterruit ten koste gaat van de bagageruimte. Met andere woorden: de nieuwe E-klasse stationwagon heeft niet de grootste kofferbak. Moet je zien hoeveel liters aan bagage zijn voorgangers konden vervoeren!
- Flop – Stationwagonversie van elektrische Astra laat op zich wachten
Eigenlijk is de elektrische Opel Astra een opwarmertje voor de stationwagon (Sports Tourer), die pas eind 2023 of begin 2024 naar Nederland komt. Ga naar onze Opel Astra Electric review om te lezen hoe het voorprogramma bevalt. Wij wachten hier en staan op de uitkijk voor de Sports Tourer.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.