Waarom deze doodgewone BMW-klassieker bijna 120.000 euro kost

Waarom deze doodgewone BMW-klassieker bijna 120.000 euro kost

Is dit een BMW M3 E30? Nee. Staat hier een BMW 320is, zo'n Italiaanse M3 in vermomming? Ook niet. Maar wat is er dan zo speciaal aan deze doodgewone 323i uit 1985 dat-ie bijna 120.000 euro moet kosten?

De markt voor klassiekers en youngtimers was krankzinnig de laatste jaren, met prijzen die tot in de hemel stegen. Gelukkig zijn ze iets aan het afkoelen, onder meer vanwege de onzekerheid over de wereldeconomie. Deze BMW 3-serie uit 1985 trekt zich er niks van aan. Hij staat gewoon schaamteloos duur te zijn bij een bedrijf in Oostenrijk. Bijna 120.000 euro! Voor een huis-tuin-en-keuken BMW! Allemachtig!

Waarom deze doodgewone BMW-klassieker bijna 120.000 euro kost
Waarom deze doodgewone BMW-klassieker bijna 120.000 euro kost
Actie
De vernieuwde Volkswagen ID.4
De vernieuwde Volkswagen ID.4

Ontdek onze krachtige, volledig elektrische SUV met een rijbereik tot 572* km.
En dat voor een vriendenprijs!

Waarom deze doodgewone BMW-klassieker bijna 120.000 euro kost
Waarom deze doodgewone BMW-klassieker bijna 120.000 euro kost
Waarom deze doodgewone BMW-klassieker bijna 120.000 euro kost

'Vergeten' nieuwe BMW 3-serie is nog niet eens ingereden

Als je aandachtig naar de foto's kijkt, zie je waar die megaprijs vandaan komt. Deze BMW 323i heeft slechts 260 kilometer gereden. Een vergeten nieuwe auto, noemt de aanbieder hem, met alleen afleveringskilometers op de teller. Wij vragen ons alleen af wat een koper zou doen met deze 'Dreier'. Ermee gaan rijden, lijkt ons zonde, maar aan de andere kant voelt het ook niet juist om hem stil te laten staan.

Waarom deze doodgewone BMW-klassieker bijna 120.000 euro kost
Waarom deze doodgewone BMW-klassieker bijna 120.000 euro kost
Waarom deze doodgewone BMW-klassieker bijna 120.000 euro kost

Sportieve BMW 323i met heerlijk ouderwetse zes-in-lijn

De 323i is een fraaie rode sportuitvoering, met een rubberen achterspoiler, ingetogen stalen wielen, een handgeschakelde vijfbak en een 150 pk en 205 Nm sterke 2,3 liter zescilinder lijnmotor. Snel is-ie naar hedendaagse maatstaven niet, met een sprint van stilstand naar 100 km/h in 9,0 seconden en een topsnelheid van 204 km/h. Wie kan het wat schelen? Want dat de BMW je trakteert op zo'n heerlijk ouderwetse zes-in-lijnroffel maakt alles goed.

Waarom deze doodgewone BMW-klassieker bijna 120.000 euro kost
Waarom deze doodgewone BMW-klassieker bijna 120.000 euro kost
Waarom deze doodgewone BMW-klassieker bijna 120.000 euro kost
Waarom deze doodgewone BMW-klassieker bijna 120.000 euro kost
Waarom deze doodgewone BMW-klassieker bijna 120.000 euro kost
Tip
Verdien tot 10% korting met veilig rijgedrag
Verdien tot 10% korting met veilig rijgedrag

De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.

Remco Slump
Door Remco Slump

Voormalig redacteur van Auto Review. Liep in 2005 stage bij het autoblad dat hij als kind las en bleek best een potje te kunnen schrijven. Heeft dringend een hoger salaris nodig, aangezien youngtimers uit de 90s en 00’s akelig duur zijn geworden. Kwijlt zonder schaamte als er een BMW 850CSi langsrijdt. Lees meer »

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties