Heb je 7 kids en woon je op de Veluwe? Dan is de Land Rover Defender 130 ideaal

Heb je 7 kinderen en woon je op de Hoge Veluwe? Dan is de Land Rover Defender 130 ideaal

De Land Rover Defender 90 is het stoerst. De Land Rover Defender 110 het meest praktisch. En de Land Rover Defender 130 bijna overkill. Want wie heeft er nou genoeg kinderen om de acht zitplaatsen (!) van de nieuwe Britse offroader te vullen?

Eerst even een overzicht van het Land Rover Defender-leveringsprogramma. Je hebt de korte 90 met drie deuren, de lange 110 met vijf deuren en nu ook de nóg langere 130. Hij heeft dezelfde wielbasis als de Defender 110, maar steekt aan de achterkant meer dan 30 centimeter verder uit. Inclusief reservewiel komt de 130 tot een lengte van 5,36 meter.

Heb je 7 kinderen en woon je op de Hoge Veluwe? Dan is de Land Rover Defender 130 ideaal
Heb je 7 kinderen en woon je op de Hoge Veluwe? Dan is de Land Rover Defender 130 ideaal
Heb je 7 kinderen en woon je op de Hoge Veluwe? Dan is de Land Rover Defender 130 ideaal

Land Rover Defender 130 met acht volwaardige zitplaatsen

Er is ruimte voor maar liefst acht inzittenden. Of vijf, als je liever een grotere bagageruimte hebt (1329 - 2516 liter). Het verschil met de zevenzits 110 is dat die een derde zitrij heeft met twee kleine stoeltjes. In de achtpersoons Defender 130 heeft Land Rover helemaal achterin een volwaardige bank gemonteerd, waarop drie personen zelfs kunnen genieten van stoelverwarming. Je houdt dan natuurlijk wel minder kofferbakruimte over: 389 - 1232 - 2291 liter.

Heb je 7 kinderen en woon je op de Hoge Veluwe? Dan is de Land Rover Defender 130 ideaal
Heb je 7 kinderen en woon je op de Hoge Veluwe? Dan is de Land Rover Defender 130 ideaal
Heb je 7 kinderen en woon je op de Hoge Veluwe? Dan is de Land Rover Defender 130 ideaal

Vier mild-hybrid-aandrijflijn: twee benzine, twee diesel

Zoals gebruikelijk bij Land Rover en Range Rover is het aantal beschikbare motoren bijzonder ruim. Je kunt kiezen uit vier mild-hybrid-aandrijflijnen: de P300 (zescilinder, 300 pk, 470 Nm), P400 (zescilinder, 400 pk, 550 Nm), D250 (zescilinder turbodiesel, 250 pk, 600 Nm) en D300 (zescilinder turbodiesel, 300 pk, 650 Nm).

Remco Slump
Door Remco Slump

Voormalig redacteur van Auto Review. Liep in 2005 stage bij het autoblad dat hij als kind las en bleek best een potje te kunnen schrijven. Heeft dringend een hoger salaris nodig, aangezien youngtimers uit de 90s en 00’s akelig duur zijn geworden. Kwijlt zonder schaamte als er een BMW 850CSi langsrijdt. Lees meer »

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties