Niemand wil meer een mpv! En dat kost de Citroën C4 Spacetourer de kop ...
In de jaren negentig was je met een mpv helemaal het mannetje. Citroën deed toen uitstekende zaken met de grote Evasion en de compactere Xsara Picasso, die zou evolueren tot de Citroën C4 Picasso en C4 Spacetourer. Maar helaas, het koperspubliek blieft geen mpv's meer. De suv is de carrosserievorm du jour en drukt de oude 'personenbus' zonder pardon naar de zijlijn. Citroën had nog een people carrier in zijn assortiment, maar stopt er nu definitief mee. De Citroën C4 Spacetourer is dood.
Dat Citroën met de productie van mpv's stopt, is niet helemaal waar, natuurlijk. Feitelijk kun je de Citroën e-Berlingo en e-Spacetourer - twee van bestelbusjes afgeleide personenauto's - ook onder die categorie scharen. Maar de meeste Citroën-kopers met behoefte aan ruimte, zullen uitwijken naar de C5 Aircross (een suv) en de C5 X (een combinatie tussen sedan, stationwagon en suv).
Ontdek onze krachtige, volledig elektrische SUV met een rijbereik tot 572* km.
En dat voor een vriendenprijs!
Stop Citroën C4 Spacetourer maakt einde aan dertig jaar mpv's
Met het verscheiden van de C4 Spacetourer komt er bij Citroën een einde aan dertig jaar mpv's. Het Franse merk heeft bijna 4,5 miljoen exemplaren verkocht van de Evasion (1994 - 2002), Xsara Picasso (1999 - 2012), C8 (2002 - 2014), C4 Picasso (2006 - 2013), C3 Picasso (2009 - 2017) en C4 Picasso / Spacetourer (2013 - 2020). Citroën was zeker niet het eerste merk met een mpv. Die eer gaat in Europa naar Renault, dat in 1984 de Espace lanceerde.
Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.