Wil je zuinigheid? Oké, zegt de Nissan Juke Hybrid, maar dan krijg je minder ruimte
Dit is de nieuwe Nissan Juke Hybrid. Oftewel, de Japanse versie van de Renault Captur E-Tech Hybrid. De cross-overs delen hun aandrijflijn, die het verbruik in de stad met 40 procent zou moeten drukken. Het enige manco? Je levert er bagageruimte voor in.
De hybride-aandrijflijn van de Nissan Juke Hybrid combineert een 1,6-liter viercilinder met een elektromotor. Nissan meldt geen gecombineerd vermogen. Alleen dat de benzinemotor 94 pk en 148 Nm sterk is en dat de elektromotor daar 49 pk en 205 Nm aan toevoegt. Wij gaan er echter van uit dat de Juke Hybrid 143 pk levert, net als de Renault Captur E-Tech Hybrid.
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.
Nissan Juke Hybrid tot wel 80 procent volledig elektrisch
Volgens Nissan levert de Juke Hybrid "responsieve prestaties". En dat betekent dat iemand bij de importeur het Engelse persbericht té letterlijk heeft vertaald. Ook belooft Nissan dat de Juke in de stad tot wel 80 procent van de tijd volledig elektrisch kan rijden. Iets wat het verbruik met 40 procent zou drukken.
Batterij onder de vloer maakt bagageruimte flink kleiner
De Juke Hybrid heeft een 1,2 kWh-batterij, die tijdens het rijden wordt opgeladen door de brandstofmotor en door remenergie om te zetten naar elektriciteit en op te slaan. Nissan heeft de batterij onder de bagageruimte neergelegd, waardoor die 68 liter minder groot is dan bij een niet-hybride Juke (nu 354 liter).
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.