Polestar 2-rijders, hier staat jullie volgende auto: de Polestar 3
Nou ja, de Polestar 3 is natuurlijk niet alleen bedoeld voor Polestar 2-rijders ... Met de aankomende stekker-suv hoopt het Zweedse elektromerk vooral ook nieuwe klanten te trekken. En dat doet de auto met een duidelijker Polestar-gezicht.
De Polestar 1 en Polestar 2 zijn gebaseerd op studiemodellen van Volvo: respectievelijk de Volvo Concept Coupé en de Volvo Concept 40.2. Dat betekent dat de designtaal van het moederbedrijf nog onmiskenbaar de overhand heeft. Beide auto's zien eruit als Volvo's zonder logo in de grille.
Polestar stapt af van Volvo-designtaal
Daar gaat vanaf volgend jaar verandering in komen. Polestar komt met een eigen ontwerpvocabulaire, waarvan we in de Precept een voorproefje hebben gezien. De T-vormige dagrijverlichting van de Polestar 1 en 2 blijft bestaan. Een traditionele grille is er niet meer, alleen nog een smal vlak dat ernaar hint.
Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.
Polestar 3 wordt al in 2022 geïntroduceerd
Polestar introduceert vanaf nu ieder jaar een nieuw model: in 2022 is dat de 3, in 2023 de 4 en in 2024 de 5. Die laatste zagen we eerder vandaag en wordt een sportief ogende sedan met Tesla Model S / Porsche Taycan-trekjes. Van de 4 hebben we nog geen beeld gezien, maar dat zal een suv ónder de 3 worden (ja, de naamgeving van Polestar is verwarrend).
Elektrisch equivalent van de Volvo XC60
De Polestar 4 is het equivalent van de Volvo XC40, dus moeten we deze Polestar 3 vergelijken met de Volvo XC60. Het model staat op een volledig nieuw platform, heeft twee elektromotoren en een actieradius van maximaal 600 kilometer. Op termijn is verregaand autonoom rijden mogelijk, aldus Polestar, met behulp van een LiDAR-sensor in het dak.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.