Officieel! De nieuwe Range Rover lijkt wel héél erg op de huidige
Dit is de gloednieuwe Range Rover. Vanuit bepaalde hoeken is dat moeilijk te zien, want opvallend aan de vijfde generatie is hoe erg hij op zijn voorganger lijkt. Toch is er niets bij het oude gebleven. De Range Rover is er nu zelfs als volledig elektrische auto.
Als je de aankomende Range Rover schuin van voren of van de zijkant ziet, dan weet je het zeker: dit is de oude. Maar nee, Land Rover heeft simpelweg gekozen voor een evolutionair design, met een heel beetje Range Rover Velar eroverheen. Het front van de Range Rover lijkt dit keer wat hoekiger aangezet, met scherpe lichtunits en veel rechthoekige elementen. Aan de achterkant zit een verrassing: hele smalle verticale lichtunits achter zwart kunststof, die met elkaar zijn verbonden via een zwarte band.
Range Rover met zwevend infotainmentscherm en over-the-air-updates
In het interieur lijkt de tijd eveneens te hebben stilgestaan, want het dashboard oogt in grote lijnen hetzelfde als dat van de huidige Range Rover. In werkelijkheid is alles nieuw, natuurlijk. Er 'zweeft' nu een infotainmentscherm voor de middenconsole. Het is 13,1-inch groot en draait een multimediasysteem dat compatible is met Apple CarPlay en Android Auto, over the air updates kan ontvangen en Amazon Alexa-spraakbesturing ondersteunt.
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.
Korte en lange wielbasis, voor het eerst ook als zevenzitter
De nieuwe Range Rover komt er gelijk in twee uitvoeringen: met korte en lange wielbasis. Nieuw is dat je die laatste nu ook als zevenzitter kunt bestellen met een derde zitrij. De Range Rover SWB is 5 centimeter langer geworden dan voorheen en meet nu 5,05 meter. De LWB groeide met hetzelfde aantal centimeters en komt daarmee uit op 5,25 meter. Achterin de vijfzitter is 725 liter bagageruimte beschikbaar. In de zevenzitter slechts 229 liter als de derde rij wordt gebruikt. Anders 714 liter.
Op elektrische Range Rover is het wachten tot 2024
Er komt voor het eerst een elektrische Range Rover. Daarop moeten we wachten tot 2024, want hij is nog in ontwikkeling. Voor nu zijn er enkele brandstofversies en hybrides leverbaar. Je kunt kiezen uit een 3,0-liter turbodiesel met 249, 300 of 350 pk, een 3,0-liter benzine-V6 met 400 pk en een 4,4-liter V8 met 530 pk. De zescilinders worden geholpen door mild-hybridtechniek. Er zijn ook twee plug-in hybrides beschikbaar, met 440 en 510 pk.
Range Rover prijzen: dit kost de nieuwe luxe-suv in Nederland
De kersverse Range Rover is nog maar net onthuld, maar de Nederlandse prijzen zijn al bekend. Er is een enorm aantal uitvoeringen, zoals je hieronder kunt zien. En dan zijn de prijzen van de plug-in hybrides nog niet eens bekend. Die volgen later.
- SWB D250 - 160.385 euro
- SWB D300 - 164.085 euro
- SWB D350 - 168.085 euro
- SWB P400 - 164.445 euro
- SWB P530 - 191.065 euro
- SWB D250 Autobiography - 186.785 euro
- SWB D300 Autobiography - 190.385 euro
- SWB D350 Autobiography - 194.485 euro
- SWB P400 Autobiography - 190.026 euro
- SWB P530 Autobiography - 216.965 euro
- SWB D350 First Edition - 204.285 euro
- SWB P400 First Edition - 199.116 euro
- SWB P530 First Edition - 225.665 euro
- LWB D350 5 pers. - 172.685 euro
- LWB P400 5 pers. - 168.885 euro
- LWB P530 5 pers. - 195.365 euro
- LWB D350 Autobiography 5 pers. - 198.385 euro
- LWB P400 Autobiography 5 pers. - 193.785 euro
- LWB P530 Autobiography 5 pers. - 220.665 euro
- LWB D350 First Edition 5 pers. - 208.285 euro
- LWB P400 First Edition 5 pers. - 202.885 euro
- LWB P530 First Edition 5 pers. - 229.365 euro
- LWB D350 7 pers. - 176.985 euro
- LWB P400 7 pers. - 172.485 euro
- LWB P530 7 pers. - 199.465 euro
- LWB D350 Autobiography 7 pers. - 198.185 euro
- LWB P400 Autobiography 7 pers. - 193.485 euro
- LWB P530 Autobriography 7 pers. - 220.465 euro
Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.