Nieuwe BMW 2-serie Active Tourer - voor huisvaders die überholprestige willen [UPDATE: prijzen bekend]
Je zult maar op de linkerbaan van de snelweg rijden en een nieuwe BMW 2-serie Active Tourer in je spiegel krijgen. Dan ga je van schrik aan de kant. Om even later te zien dat je bent weggejaagd door een 'busje.
De mpv is dood, wordt er gezegd, het publiek zou alleen nog maar suv's willen. Maar BMW houdt gewoon vol met de 2-serie Active Tourer. En in Nederland laten de verkoopcijfers zien dat het Duitse merk daar gelijk in heeft. De eerste generatie 2-serie Active Tourer kwam in 2014 op de markt en wist in de afgelopen zeven jaar bijna 16.000 kopers te trekken.
BMW 2-serie Active Tourer met imposante nierengrille
Het eerste model was geen designhoogstandje - welke mpv is dat wel? - maar van de tweede generatie hebben de designers iets spannends proberen te maken. Althans, van de voorkant ... waar een setje gedronken koplampen fronsend een imposante nierengrille flankeert.
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.
Even groot als voorganger, minder bagageruimte
Verrassend is dat de nieuwe BMW 2-serie Active Tourer nagenoeg even groot is als zijn voorganger. Hij is een paar centimeter langer, heeft dezelfde wielbasis en slikt zelfs minder bagage (normaal gesproken 470 liter (+2 liter), met de bank naar beneden 1455 liter (-55 liter).
En dat geldt dan voor de versies met benzine- of dieselmotor. Bestel je de 2-serie Active Tourer met een mild hybrid- of plug-in hybride-aandrijflijn, dan snoepen de componenten daarvan een deel van de kofferbak op. In de mild hybrid kan slechts 415 liter mee, in de stekkerhybride zelfs maar 406 liter.
Eén benzinemotor, één diesel, twee mild hybrids
Bij zijn introductie is de BMW 2-serie Active Tourer te bestellen als 218i (driecilinder benzine met 136 pk), 220i (driecilinder mild hybrid met 170 pk) en 223i (viercilinder mild hybrid met 218 pk), allemaal met een zeventraps automaat. Heb je liever een diesel, dan zijn er minder opties. BMW levert alleen de 218d, met een 150 pk en 360 Nm sterke 2,0-liter viercilinder.
Vanaf de zomer twee plug-in hybridmodellen
Halverwege volgend jaar breidt BMW het leveringsprogramma van de 2-serie Active Tourer uit met twee plug-in hybrides: de 225e xDrive en 230e xDrive. Beide hebben een 1,5-liter driecilinder, die wordt bijgestaan door een elektromotor op de achteras. De 225e is 245 pk sterk, de 230e komt zelfs tot 326 pk. Op hun 14,9 kWh batterij kunnen ze 80 kilometer elektrisch rijden.
BMW 2-serie Active Tourer met dashboard van iX
In het interieur van de 2-serie Active Tourer vind je een duidelijk ander dashboard dan in de BMW 1-serie en 2-serie. Volgens BMW is het geïnspireerd op dat van de elektrische BMW iX, met een gebogen paneel dat uit twee schermen bestaat: een 10,25-inch digital cockpit en een 10,7-inch infotainmentsysteem.
Vanaf februari op de Nederlandse markt
De nieuwe BMW 2-serie Active Tourer komt in februari 2022 op de Nederlandse markt. Wat hij gaat kosten, is nog niet bekend. Wel weten we dat hij standaard is uitgerust met full-led-koplampen, lichtmetalen wielen, een elektrisch te bedienen achterklep, climate control, cruise control met remfunctie en parking assist met achteruitrijcamera.
Dit zijn de voorlopige prijzen
- 218i: 41.558 euro
- 220i: 42.419 euro
- 223i: 45.855 euro
- 218d: 46.343 euro
Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.