Top en flop: het goede en slechte autonieuws van week 37
Vrijdagmiddag, vier uur. Computer uit, de deur van je werkplek kan achter je dicht, het weekend of de vakantie is begonnen. Op Autoreview.nl blikken we terug op een week waarin we iets leerden over thuisladen en waarin BMW en Mercedes hun prijzen opdreven. Goed nieuws, slecht nieuws. Top en flop.
+ Top - Onderzoek: thuis opladen van elektrische auto scheelt honderden euro's
Heb je een elektrische auto? Dan moet je eigenlijk ook een laadpaal thuis hebben staan. Want als je dat niet hebt, betaal je zo een paar honderd euro per jaar te veel aan opladen, zo blijkt uit onderzoek van Milieu Centraal.
+ Top - Vernieuwde Ford Fiesta heeft geen afhangende mondhoeken mee
Eigenlijk zou iemand een gifje moeten maken van de huidige Ford Fiesta en deze gefacelifte versie. Dan zie je de mondhoeken van de compacte hatchback omhoog gaan en weer naar beneden. Omhoog en weer naar beneden. Want na zijn tussentijdse update 'lacht' de Fiesta opeens. En presenteert hij trots het Ford-logo in de grille.
Ontdek onze krachtige, volledig elektrische SUV met een rijbereik tot 572* km.
En dat voor een vriendenprijs!
+ Top - Investeerders staan in de rij voor Nederlandse zonneauto Lightyear One
De Nederlandse ontwikkelaars van de Lightyear One zijn geliefd onder investeerders. Ze hebben geld nodig om de elektrische auto met zonnepanelen op de markt te kunnen brengen en harkten dit jaar al bijna 100 miljoen euro binnen.
- Flop - Waarom het Nürburgring-record van de Tesla Model S Plaid niet zo indrukwekkend is
DeTesla Model S Plaid heeft een nieuwe record gevestigd op de Nordschleife van de Nürburgring. Hij verbrak de elektrische toptijd van de Porsche Taycan Turbo uit 2019 met maar liefst 12 seconden. Indrukwekkend? Nee, niet echt. En dit is waarom ...
- Flop - BMW en Mercedes gaan minder auto's bouwen, zodat jij er meer voor moet betalen
Door het wereldwijde chiptekort zijn BMW en Mercedes minder auto's gaan produceren en hebben ze de prijzen ervan met 10 tot 20 procent laten stijgen. En die situatie zint beide fabrikanten wel. Dus gaan ze hun productie ook na de chipcrisis op een lager niveau houden, zodat jullie meer voor hun auto's moeten betalen.
- Flop - Helaas! Zo gaaf als de concept car wordt het productiemodel Volkswagen ID. Buzz niet
Volkswagen sloeg in 2017 een homerun op de autoshow van Detroit. De elektrische ID. Buzz - toen nog als I.D. Buzz geschreven - maakte wereldwijd de tongen los. Want wat zag dat studiebusje er retrofantastisch uit, als een Volkswagen T1 die naar de 21ste eeuw is getransporteerd. Maar helaas, het productiemodel van de Volkswagen ID. Buzz wordt niet zo spannend ...
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.