De Volkswagen ID. Life is voor jonge kopers ... die 25.000 euro kunnen ophoesten
Volkswagen denkt zeker dat de bomen bij ons tot in de hemel groeien. Deze volledig elektrische Volkswagen ID. Life is voor jonge kopers, aldus topman Ralf Brandstätter. Maar wij kennen geen jongere mensen die zomaar even 25.000 euro hebben rondslingeren.
Maar laten we niet lullig doen: tussen de 20.000 en 25.000 euro is een mooie prijs voor een elektrische auto. Want daar richten de mensen bij Volkswagen zich op. Niet dat deze Volkswagen ID. Life op de markt gaat komen, overigens. Hij blikt vooruit op een compacte elektrische auto die pas in 2025 wordt geïntroduceerd.
Volkswagen ID. Life geen achter- maar voorwielaandrijving
De Volkswagen ID. Life staat op een kleinere versie van het bekende MEB-platform en is voorwielaangedreven. Waarom is dat laatste het vermelden waard? Omdat de Volkswagen ID.3 en ID.4 - de enige ID.-modellen in productie tot nu toe - in de basis op de achterwielen worden aangedreven.
Rij nu de stoere Volkswagen T-Cross. Ideaal voor in de stad met genoeg ruimte voor vakantie.
En dat voor een vriendenprijs!
ID. Life is 234 pk sterk en komt maximaal 400 kilometer ver
Voor een compacte elektrische auto heeft de Volkswagen ID. Life een flinke elektromotor. Het torretje is maar liefst 234 pk sterk en stuurt de crossover in 6,9 seconden naar 100 km/h. Op zijn 57 kWh-batterij komt de ID. Life maximaal 400 kilometer ver. Bij een snellaadstation hoef je maar 10 minuten stil te staan om 163 kilometer aan actieradius bij te laden.
Houtsnippers in de lak, versnipperde t-shirts in het interieur
En zoals dat bij een elektrische auto hoort tegenwoordig, is de Volkswagen ID. Life deels opgetrokken uit duurzame materialen. In de blanke lak op de carrosserie zitten houtsnippers als natuurlijke kleurstof, het dak en de voorklep zijn vervaardigd uit PET-flessen en in het interieur zijn onder meer versnipperde t-shirts te vinden.
Interieur van de ID. Life kun je ombouwen tot bioscoop
De cabine van de ID. Life is natuurlijk niet zomaar een cabine. Volgens Volkswagen kun je het binnenste van de auto gemakkelijk ombouwen tot een bioscoop of een gamelounge. Een projector en een spelcomputer behoren tot de standaarduitrusting. Wil je liever liggend films kijken, dan kun je de stoelen omklappen tot een 2 meter lang bed.
Geen nieuws van de IAA in München missen?
Schrijf je in voor de Auto Review-nieuwsbrief
Buitenspiegels en een binnenspiegel heeft de Volkswagen niet
Buitenspiegels en een binnenspiegel heeft de Volkswagen ID. Life niet. Hij gebruikt daarvoor camera's. Belangrijke functies zijn te bedienen via een touchscreen op het zeshoekige stuurwiel. Wat er van die studiemodelgeintjes overblijft als over vier jaar het productiemodel op de markt komt, zullen we dan zien.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.