BMW M8 CSL gespot op de Ring. Alsof je een olifant ziet dansen ...
De BMW M8 Competition is een geweldenaar. Maar op een andere manier dan bijvoorbeeld de Porsche 911 GT3. De M8 is groot, zwaar en krachtig, met een briesende twinturbo V8 met 625 pk. Op deze spionagefoto's rijdt de 'lichtgewicht' versie van de dikke sportcoupé rond: de BMW M8 CSL.
We schrijven het woord 'lichtgewicht' met opzet tussen aanhalingstekens. Want we verwachten niet dat BMW honderden kilo's van het wagengewicht van de M8 Competition weet af te snoepen. Het huidige topmodel van de 8-serie-modelreeks weegt zo'n 1875 kilo. Misschien dat daar na de CSL-behandeling zo'n 1800 kilo van overblijft.
BMW M8 CSL met 3,0-liter zescilinder?
Of nog minder. Want het zou natuurlijk altijd kunnen dat BMW ons verrast. Het gerucht gaat bijvoorbeeld dat de M8 CSL niet de V8 uit de reguliere M8 en de M8 Competition krijgt, maar een 3,0-liter zescilinder met twee elektrische turbo's en een stuk meer vermogen dan 675 pk. Wij houden het op: eerst zien, dan geloven.
Ontdek de verrassend ruime ID.3 met sportief design en een rijbereik tot 595* km.
En dat voor een vriendenprijs!
Open nieren, net als de BMW M8 GTE
De BMW M8 CSL komt in de lente van 2022 op de markt. Opvallend aan dit prototype - dat onze spionagefotograaf tegenkwam op de Nordschleife van de Nürburgring - zijn de nieren. Die hebben geen verticale spijlen meer, maar zijn volledig open, net als bij de BMW M8 GTE-racewagen. Verder valt op dat het design van de frontspoiler ingrijpend is gewijzigd.
Formule 1-achtige lichtunit achterop
Opvallend aan dit prototype is ook de achterzijde: met op het kofferdeksel een grote verstelbare vleugel en een diffuser met een racewagen-achtige lichtunit erin (de Ferrari F12 heeft dat vierkantje met witte ledjes ook). Mysterieus zijn de sleuven in het achterste zijruitje. Maar misschien zitten die er gewoon om pottenkijkers om de tuin te leiden.
Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.