Waarom het de eigenaar van deze auto worst zal zijn dat terrassen gesloten blijven

Waarom het de eigenaar van deze auto worst zal zijn dat terrassen en restaurants gesloten blijven

Ondanks de corona-lockdown, lege terrassen en gesloten restaurants, kan de eigenaar van een Rolls-Royce Cullinan 'gewoon' uit eten gaan. Niet vanwege connecties, zoals sommige Franse politici, maar dankzij de duurste bestekla ter wereld. Aangevuld met twee chique klapstoeltjes.

Rolls-Royce zou Rolls-Royce niet zijn als het de happy few die het tot zijn clientèle rekent, geen uitweg uit de vermaledijde lockdown zou bieden. Hoe dan? Wij hadden het hierboven nog oneerbiedig over de 'duurste bestekla ter wereld' en 'klapstoeltjes', Rolls-Royce zelf spreekt van de Recretion Module, gecombineerd met de Viewing Suite. En zo maakt de Rolls-Royce Cullinan het credo Effortless Anywhere (vrij vertaald: altijd en overal op je ijdele adellijke billen blijven zitten) meer dan waar. De lockdown zal de Rolls-Royce-eigenaar ook worst zijn. Of waarschijnlijker: een gebraden parelhoenderboutje.

Waarom het de eigenaar van deze auto worst zal zijn dat terrassen en restaurants gesloten blijven
Waarom het de eigenaar van deze auto worst zal zijn dat terrassen en restaurants gesloten blijven

Van bestekla tot jeu de boules

De chique bestekla wordt aan het oog onttrokken door de met hoogpolig tapijt beklede bagageruimte. Hij komt alleen naar buiten als jij op de daarvoor bestemde knop drukt. Dat gaat uiteraard automatisch, soepel en geruisloos. Rolls-Royce vult de la geheel naar jouw wens. Als je niet zo van het picknicken bent, maar wel van de parelhoenders, willen ze er in Goodwood ook wel een paar geweren, een doosje kogels en een verrekijker in stoppen. Of anders een handgemaakte jeu de boules-set. Saaie dingen als een laptop en andere kantoorbenodigdheden kunnen natuurlijk ook ... Als de spulletjes maar niet meer dan 48 liter aan ruimte innemen. Overigens blijft de 1930 liter metende laadruimte van Cullinan ook met de Recreation Module keurig intact.

Waarom het de eigenaar van deze auto worst zal zijn dat terrassen en restaurants gesloten blijven
Waarom het de eigenaar van deze auto worst zal zijn dat terrassen en restaurants gesloten blijven

Outdoor dineren met Rolls-Royce Cullinan

Aangezien we graag lekker eten, maar niet per se zelf uit schieten willen gaan, kiezen wij voor de bestekla. Op weg naar de outdoor-dinerlocatie volgt de kok op discrete afstand in zijn eigen bestelbusje. De Cullinan is natuurlijk ruim zat om ook hem - mét koksmuts op zijn hoofd - een plekje te bieden. Maar hé, anderhalve meter is anderhalve meter. En je weet natuurlijk niet of hij per ongeluk kookluchtjes in het Cullinan-interieur verspreidt. Op plaats van bestemming gaat de keukenprins aan het werk, terwijl de familie Cullinan even uit wandelen gaat.

Waarom het de eigenaar van deze auto worst zal zijn dat terrassen en restaurants gesloten blijven
Waarom het de eigenaar van deze auto worst zal zijn dat terrassen en restaurants gesloten blijven
Waarom het de eigenaar van deze auto worst zal zijn dat terrassen en restaurants gesloten blijven

Best seats in the house

Bij terugkomst drukken ze op een ander knopje, en voilà, daar komen de klapstoeltjes naar buiten. Excuseer, de Viewing Suite. Twee met exclusief leer beklede recreatiezetels - the best seats in the house, aldus Rolls-Royce. Met daartussenin een cocktail-tafel. Eerst een aperitiefje en daarna kan het diner van start. Al passen er geen fatsoenlijke borden op dat piepkleine tafeltje. Maar goed, het diner bestaat natuurlijk uit tien gangen met evenzoveel piepkleine en poepchique hapjes. Normale maaltijden of een kop koffie met appelgebak, dat is toch meer iets voor gewone mensen ...

Waarom het de eigenaar van deze auto worst zal zijn dat terrassen en restaurants gesloten blijven
Waarom het de eigenaar van deze auto worst zal zijn dat terrassen en restaurants gesloten blijven
Waarom het de eigenaar van deze auto worst zal zijn dat terrassen en restaurants gesloten blijven
Gert Wegman
Door Gert Wegman

Speelt al zijn leven lang met auto’s en taal, en wordt daar sinds 1989 nog voor betaald ook. Werkte ooit voor de industrie, maar is in 2002 ‘overgelopen’ naar de media. Dol op turbo’s, eigenzinnige auto’s en klassiek motorgegrom, gefascineerd door de stille kracht van EV’s. Lees meer »

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties