De Honda HR-V had een auto van ieder ander merk kunnen zijn
Honda gaat met de HR-V de verkeerde kant op. De eerste generatie Honda HR-V uit 1998 is een designicoon, de tweede uit 2013 een knappe, best onderscheidende auto, en deze derde … tsja … een nietszeggende suv die van ieder ander merk had kunnen zijn.
Misschien moeten we de auto in het echt zien, maar zo op het eerste gezicht is er weinig opzienbarends aan de Honda HR-V. Vergelijk hem met de eveneens vandaag onthulde Nissan Qashqai. Die heeft weliswaar een evolutionair design, maar straalt wel op een aantrekkelijke manier zijn Nissan-identiteit uit.
Ontdek onze krachtige, volledig elektrische SUV met een rijbereik tot 572* km.
En dat voor een vriendenprijs!
Nieuwe Honda HR-V heeft weinig overbodige lijnen
Nu zou je kunnen zeggen dat Honda weinig identiteit heeft, maar auto's ontwerpen kan het Japanse merk wel degelijk. Kijk naar de schattige Honda E en de talloze superleuke modellen die in Japan worden geleverd, zoals de Honda N-Box en de Honda S660 Roadster. Het design van de Honda HR-V is vooral clean, met weinig overbodige lijnen. Het opvallendste element van de suv is de verticale grille met de knijpende koplampen.
Alleen met hybride-aandrijflijn op de markt
De Honda HR-V - die nu te bestellen is en eind dit jaar op de markt komt - heeft altijd een hybride-aandrijflijn. Specificaties weten we nog niet, maar we gaan ervan uit dat we de motor uit de Honda Jazz in de HR-V gaan terugzien: een 1.5 Hybrid met 109 pk. Er zullen ongetwijfeld sterkere versies verschijnen. De 2.0 Hybrid-aandrijflijn uit de Honda CR-V bijvoorbeeld, die goed is voor 215 pk.
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.