3 voordelen en 3 nadelen van de elektrische Volkswagen ID.3
Kijken we puur naar zijn stroomverbruik, actieradius en snellaadkunsten, dan slaagt de Volkswagen ID.3 met vlag en wimpel. Opvallend genoeg gaat Volkswagen de mist in op het gebied van de bediening: de menu's zitten onduidelijk in elkaar en we kunnen moeilijk wennen aan de aanraakvlakken op het stuur. Na een week in de ID.3 vonden wij dit zijn drie voordelen en drie nadelen.
+ Voordeel 1: Altijd goed zicht op de instrumenten
Je hebt altijd goed zicht op het instrumentarium van de Volkswagen ID.3, want het scherm staat op de stuurkolom en beweegt mee als je het stuur verstelt.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.
+ Voordeel 2: Veel ruimte voorin de Volkswagen ID.3
Lange Hollanders stappen met grote passen naar de Volkswagen-dealer, want dankzij de lage middentunnel van de ID.3 hebben ze voorin veel beenruimte.
+ Voordeel 3: De lichtstrip onder voorruit van de ID.3
Een lichtstrip onder de voorruit van de Volkswagen ID.3 laat zien of je linksaf of rechtsaf moet slaan. Een handige navigatie-feature die je moeilijk op de foto krijgt.
- Nadeel 1: Die vermaledijde knoppen op het stuur
Haat is een sterk woord, maar de digitale knoppen op het stuur van de Volkswagen ID.3 testen ons geduld. Soms moet je erop drukken, soms werkt wrijven. Soms werkt niets.
- Nadeel 2: Echt, heeft hij geen achteruitrijcamera?
De Volkswagen ID.3 van 38 mille heeft geen achteruitrijcamera en dat is een gemis. Je moet namelijk vaak achteruit inparkeren bij snellaadpalen.
- Nadeel 3: Onoverzichtelijke infotainmentmenu's
Het menu ziet er mooi uit, maar hoe we het centrale touchscreen van de Volkswagen ID.3 ook masseren, kietelen of wurgen, soms lukt het niet om functies te vinden.
Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.