3 voordelen en 3 nadelen van de elektrische Mazda MX-30
De Mazda MX-30 rijdt zo lekker, dat we er graag grote afstanden mee afleggen. Hij is comfortabel, stil en heeft een prachtig interieur. Maar toch is er genoeg te klagen: de accu is te klein, het verbruik is te hoog en het snelladen gaat te traag. Je leest het in onze rij-impressie én onze actieradiustest bij 100 en 130 km/h, dus in dit verhaal houden we het simpel. Wat zijn drie voordelen van de elektrische Mazda MX-30? En wat zijn drie nadelen?
+ Voordeel 1: De afwerking van het interieur
Voor in de Mazda MX-30 is het allemaal bijzonder aangenaam, met fraaie accenten van kurk en fijne stoffen stoelen.
Rij nu de stoere Volkswagen T-Cross. Ideaal voor in de stad met genoeg ruimte voor vakantie.
En dat voor een vriendenprijs!
+ Voordeel 2: Het acceleratiegevoel
De acceleratie voelt vertrouwd aan, als die van een krachtige benzinemotor. Mazda heeft dat zo geprogrammeerd.
+ Voordeel 3: Echte knoppen … Yippee!
Vind je de temperatuur regelen met een touchscreen maar vervelend? Naast het scherm vind je daarvoor ook een echte knop.
- Nadeel 1: Hoe kan de Mazda MX-30 zo krap zijn?
De Mazda MX-30 is berucht om zijn rare klapdeurtjes en krappe achterbank. Extra zuur als je bedenkt dat hij ruim 13 centimeter langer (!) is dan de ruime Volkswagen ID.3.
- Nadeel 2: Het zicht over je linkerschouder
Je bent lang, schuift de stoel naar achteren en zit prima. Maar dan kijk je over je linkerschouder en staat deze brede B-stijl lelijk in de weg.
- Nadeel 3: Oeps, per ongeluk in de achteruit
Als je de auto in P wilt zetten, druk je de keuzehendel naar voren en opzij. Als je 'en opzij' een keer vergeet, rijd je plotseling achteruit.
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.