Waarom de elektrische DS 3 Crossback E-Tense ineens 3300 euro goedkoper is
De lage bijtelling voor elektrische auto's is dit jaar van 8 procent naar 12 procent gegaan. Bovendien geldt dat percentage niet meer over de eerste 45.000 euro, maar over de eerste 40.000 euro. Daarom heeft DS besloten om de DS 3 Crossback E-Tense in prijs te verlagen. Om hem in de lage bijtellingscategorie te houden, werd hij 3300 euro goedkoper (lees: minder duur).
Voor de meeste particulieren is een elektrische auto veel te duur. Ja, je kunt een subsidie van 4000 euro krijgen op een nieuwe EV, maar dat is niet meer dan een druppel op een gloeiende plaat (bovendien is de subsidiepot voor 2021 alweer een paar weken leeg). Leaserijders zijn nog steeds de motor achter het succes van elektrische auto's in Nederland.
Elektrische DS 3 Crossback E-Tense net onder de 39.000 euro
En om de elektrische DS 3 Crossback E-Tense voor zakelijke rijders aantrekkelijker te maken, heeft DS de fiscale waarde van de auto met 3300 euro omlaag gebacht, naar 38.990 euro (voor de uitrustingsniveaus So Chic en Performance Line). Daarmee valt de Franse stekker-suv dus keurig onder de grens van 40.000 euro die voor de lage bijtelling van 12 procent geldt.
Rij de vernieuwde Golf nu ook als plug-in hybride met 142 km* elektrisch bereik.
En dat voor een vriendenprijs!
DS 3 Crossback op brandstof blijft leverbaar vanaf 31.390 euro
De DS 3 Crossback E-Tense Performance Line+ valt net buiten die categorie, met een fiscale vanafprijs van 41.790 euro. Topmodel Grand Chic zit op 43.690 euro. De prijzen van de niet-elektrische DS 3 Crossback-modellen zijn ongewijzigd gebleven. Wie dus niet zo nodig een stekkerversie hoeft, kan instappen vanaf 31.390 euro.
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.