Fiat 500e: prijsvergelijking met Volkswagen ID.3, Honda E en Peugeot e-208

Fiat 500e: prijsvergelijking met Volkswagen ID.3, Honda E en Peugeot e-208

De volledig elektrische Fiat 500e is er vanaf 24.900 euro, maar komt eerst als 35.900 euro kostende La Prima op de markt. Laten we die laatste qua prijs en uitrusting dus eens vergelijken met zijn concurrenten: de Volkswagen ID.3, Honda E en Peugeot e-208.

Fiat 500e

De prijs van de Fiat 500e La Prima lijkt stevig, maar als je hem als particulier koopt, gaat er natuurlijk nog 4000 euro subsidie vanaf. Krijg je voor bijna 36 mille alles wat je hightech-hartje begeert? We dromen van een groot touchscreen, een draadloze telefoonlader, sleutelloze toegang, plus een achteruitrijcamera. En dat allemaal verpakt in een hippe lakkleur. Na een rondje langs de concurrentie blijkt: de Fiat 500e La Prima is eigenlijk best goed geprijsd. 

Autoverzekering vergelijken voor Fiat 500e

Fiat 500e (42 kWh, 320 km): 35.900 euro

Actie
De vernieuwde Volkswagen ID.3
De vernieuwde Volkswagen ID.3

Ontdek de verrassend ruime ID.3 met sportief design en een rijbereik tot 595* km.
En dat voor een vriendenprijs!

  • 10,25-inch touchscreen: standaard
  • Draadloze telefoonlader: standaard
  • Sleutelloze toegang: standaard
  • Achteruitrijcamera: standaard
  • Hippe lakkleur: standaard

Totaal: 35.900 euro 

Fiat 500e: prijsvergelijking met Volkswagen ID.3, Honda E en Peugeot e-208
Fiat 500e: prijsvergelijking met Volkswagen ID.3, Honda E en Peugeot e-208

Duurder: Volkswagen ID.3

Op dit moment koop je voor 35.900 euro geen Volkswagen ID.3. Dat is niet zo gek, want de ID.3 is groter dan de Fiat 500e en hij heeft een forser accupakket. Bovendien kun je simpele opties als een achteruitrijcamera of sleutelloze toegang niet los bestellen - je moet een luxere uitvoering kopen. En alleen de allerduurste ID.3 heeft een draadloze telefoonlader. 

Autoverzekering vergelijken voor Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3 (58 kWh, 420 km): 37.990 euro

  • 10-inch touchscreen: standaard
  • Draadloze telefoonlader: 11.500 euro (meerprijs voor 1st Max-uitvoering die deze optie heeft)
  • Sleutelloze toegang: standaard op 1st Max-uitvoering
  • Achteruitrijcamera: standaard op 1st Max-uitvoering
  • Hippe lakkleur: 795 euro

Totaal: 50.285 euro

Fiat 500e: prijsvergelijking met Volkswagen ID.3, Honda E en Peugeot e-208

Goedkoper: Honda E

Net zo sexy en compact als een 500e, maar met twee grote verschillen: de Honda E heeft méér beeldschermen en minder bereik. Er zijn twee uitvoeringen om uit te kiezen: Base en Advance. De voordeligste heeft alles wat we verlangen, behalve een draadloze telefoonlader. Dus wel camera’s als spiegels, maar geen draadloze telefoonlader? Rare jongens die …

Autoverzekering vergelijken voor Honda E

Honda E (35,5 kWh, 222 km): 35.350 euro

  • Rij van beeldschermen: standaard 
  • Draadloze telefoonlader: -
  • Sleutelloze toegang: standaard
  • Achteruitrijcamera: standaard
  • Hippe lakkleur: standaard

Totaal: 35.330 euro 

Fiat 500e: prijsvergelijking met Volkswagen ID.3, Honda E en Peugeot e-208

Duurder: Peugeot e-208

De Peugeot e-208 ziet er vrolijk uit, maar heeft niet de smachtende aantrekkingskracht van een Fiat 500 of Honda E. Wat hij wel heeft, is een fors accupakket van 50 kWh en een digitaal instrumentarium met flitsende 3D-graphics. De Allure Première is 1050 euro duurder dan het basismodel en beperkt beschikbaar, maar voldoet aan al onze wensen. 

Autoverzekering vergelijken voor Peugeot e-208

Peugeot e-208 (50 kWh, 340 km): 34.900 euro

  • 10-inch touchscreen 1050 euro (meerprijs voor Allure Première-uitvoering die deze optie heeft)
  • Draadloze telefoonlader: standaard op Allure Première-uitvoering
  • Sleutelloze toegang: standaard op Allure Première-uitvoering
  • Achteruitrijcamera: standaard op Allure Première-uitvoering
  • Hippe lakkleur: standaard

Totaal: 35.950 euro 


Tip
Veilig en zorgeloos de donkere maanden door
Veilig en zorgeloos de donkere maanden door

Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.

Bart Smakman
Door Bart Smakman

Test graag elektrische auto's omdat ze zo soepel rijden en er veel valt te ontdekken. Wat is bijvoorbeeld de actieradius in de praktijk en hoe verloopt het snelladen? Vindt dat elke auto stoelverwarming moet hebben, want er bestaat geen groter genot. Lees meer »

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties