Vernieuwde Land Rover Discovery niet als plug-in hybride
We zijn de tel inmiddels kwijt. Want Jaguar Land Rover heeft de laatste weken zoveel modellen vernieuwd en voorzien van plug-in hybridetechniek … Maar de Land Rover Discovery is de uitzondering. Die is weliswaar opgefrist, maar moet het doen zonder oplaadstekker.
Kun je zien dat de Land Rover Discovery is vernieuwd? Nee, niet echt. Heb je toch aanknopingspunten nodig, dan kun je het beste maar naar de koplampen en achterlichtunits kijken. Die hebben een iets andere indeling gekregen. Ook doet Land Rover mee aan de meest aanstellerige trend in jaren: dynamische knipperlichten.
Touchscreen bijna de helft groter
Als je de deur van de Discovery opent, zal je zijn interieur niet snel verwarren met dat van zijn voorganger. Land Rover monteert een bijna de helft groter aanraakscherm voor het vernieuwde Pivi Pro-infotainmentsysteem. Net als andere Jaguar Land Rover-producten ruilt de Discovery de ronde knop voor de automaat in voor een traditionelere keuzehendel.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.
Land Rover Discovery niet als plug-in
Land Rover biedt de keuze uit vier motoren in de Discovery. Er zijn twee benzinemotoren: een 2,0-liter viercilinder (300 pk en 400 Nm) en een 3,0-liter zes-in-lijn met mild-hybridondersteuning (360 pk en 500 Nm). Diesels zijn er uiteraard ook, beide met zes cilinders en mild-hybridtechniek. De D250 levert 249 pk en 570 Nm. De D300 komt tot 300 pk en 650 Nm.
Vanafprijs van meer dan een ton
De zevenzits Land Rover Discovery is (uiteraard) altijd vierwielaangedreven en kan tot maximaal 3500 kilo trekken. Het gemis van een plug-in hybride-aandrijflijn wreekt zich op de prijs. Voor een nieuwe Discovery moet je diep in de buidel tasten, want hij is er vanaf 103.945 euro.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.