De Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid heeft veel te veel vermogen
Want wat moet je nou met 700 pk in een Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid? Behalve erover opscheppen in de kroeg, als je je quasi-nonchalant je sleutel op de toog legt. We kunnen ons namelijk voorstellen dat je aan een 462 pk leverende Porsche Panamera 4 E-Hybrid meer dan genoeg hebt.
Porsche levert nu drie plug-in hybrideversies van de Panamera: de Panamera 4 E-Hybrid, de Panamera 4S E-Hybrid en de Panamera Turbo S E-Hybrid. De eerste twee combineren een 2,9-liter twinturbo V6 met een elektromotor voor een totaalvermogen van respectievelijk 462 en 560 pk. Met hun 17,9-kWh batterij komen ze op elektrische kracht alleen ruim 50 kilometer ver.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid met twinturbo V8
Helemaal aan de top van het Porsche Panamera-gamma staat de Turbo S E-Hybrid. Die haalt 571 pk uit een 4,0-liter twinturbo V8 en heeft ook nog een elektromotor met 136 pk. Samen komen ze tot een vermogen van 700 pk, waarmee de Turbo S E-Hybrid in 3,2 seconden naar 100 km/h gaat en een topsnelheid van 315 km/h haalt. De elektrische actieradius van het model ligt op maximaal 50 kilometer.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.
Achterwielbesturing en actieve rolstabilisatie is standaard
Alle Panamera's zijn standaard uitgerust met een achttraps automaat met dubbele koppeling. De Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid heeft altijd keramische remmen, achterwielbesturing, actieve rolstabilisatie en een adaptief onderstel. Hij is er vanaf 198.800 euro in sedanvorm. De Panamera Sport Turismo Turbo S E-Hybrid kost 202.500 euro. De 'instap-Panamera' is de 4 E-Hybrid voor 118.900 euro.
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.